Sixt Share
16-06-2020

Sjiek Sharen met
Sixt Share

Internationale autoverhuurder Sixt heeft begin juni een nieuwe car-sharing dienst gelanceerd in Nederland: Sixt Share. Met Sixt Share introduceert Sixt een innovatief concept voor het delen van auto’s op de Nederlandse mobiliteitsmarkt, waarbij drie grote steden via volledig elektrische en betaalbare premium auto’s met elkaar worden verbonden.

Via de Sixt applicatie biedt Sixt een zogeheten ‘free-floating’ car sharing dienst aan, waarbij de auto’s geen vaste parkeerplaats hebben en overal in en rondom stedelijk gebied kunnen worden opgehaald en achtergelaten. In tegenstelling tot andere car sharing diensten kan dat in drie steden: Amsterdam (inclusief Schiphol), Rotterdam en Den Haag (inclusief Rotterdam The Hague Airport). Op deze manier verbindt Sixt de verschillende steden met elkaar en zijn klanten niet gebonden aan slechts één stad. Dit betekent dat een klant ’s ochtends eenvoudig een auto oppikt in Amsterdam, naar werk kan rijden in Rotterdam of Den Haag, en hier vervolgens de auto achter kan laten. Das toch sjiek?

Introductie met een Big Bang

Een introductiecampagne vraagt om een ‘big bang’ met als doel zoveel mogelijk mensen te informeren over de nieuwe car share provider in Nederland – Sixt Share. Ons idee van een big bang? De drie steden onderdompelen in het oranje om zo een statement te maken in het straatbeeld!

(D)OOH is de basis van deze introductiecampagne. Het is het meest geconsumeerde mediatype en is regionaal inzetbaar. Het medium kan een stad letterlijk in het oranje kleuren en draagt door zijn impact sterk bij aan het big bang effect en het realiseren van bewustwording. Met de inzet van verschillende steigerdoeken in Amsterdam en Rotterdam, bestikkerde trams in Den Haag en Rotterdam, het netwerk van CS Digital Media, A0-posters en zuilen van Centercom, Abri’s van Exterion en tot slot het (digitale) abri netwerk van JCD, is Sixt – Sjiek Sharen sinds begin juni een feit!

Ook de online wereld kleuren we oranje! ZIGT biedt de Duitse collega’s namelijk een helpende hand met de digital campagne. In de regio Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Schiphol worden op de belangrijkste en meest relevante sites take-over en andere bannerformaten ingekocht. Daarnaast worden inwoners van de drie steden bereikt door op regionale nieuwstitels in te kopen. Denk hierbij aan AT5, Rijnmond, Schipholregio en Regio15. Tot slot kopen we inventory in met de audience segmenten gerelateerd aan het openbaar vervoer en andere vervoersvormen.

Nieuwsgierig geworden? Neem een kijkje op: https://www.sixt.nl/share/