Snapchat lanceert de Ad Manager
17-06-2017

3, 2, 1... lift off!
Snapchat lanceert de Ad Manager

Eerder hebben wij al bekend gemaakt dat de nieuwe Ad Manager van Snapchat zou worden gelanceerd. Inmiddels is de beta versie live en hiermee is het adverteren op dit socialmediakanaal een stuk toegankelijker geworden.

Wat is de Snapchat Ad Manager?

De Snapchat Ad Manager is een self-serviced systeem en vergelijkbaar met de Facebook Business manager. Snapchat maakt geen onderscheid in grote of kleine adverteerders en geeft hen de mogelijkheid zelf advertenties in te kopen. Via de Ad Manager kunnen adverteerders zelf de advertenties beheren, rapportages maken en de data analyseren.

Er zijn drie verschillende KPI’s in te stellen: bereik, appdownloads en websiteklikken. Bedrijven kunnen specifiek adverteren door gebruik te maken van de Snapchat Lifestyle, locatie, demografie en devices. Bij het gebruik van Lifestyle kun je kiezen uit 60 interessecategorieën op basis van het type content. Het afrekenmodel is afhankelijk van de KPI die aan een campagne wordt gekoppeld.

Door custom audiences toe te voegen aan een Snapchat campagne kan de adverteerder “look-a-likes” targeten. Additioneel kan er retargeting worden toegevoegd door middel van bijvoorbeeld emailadressen die in de Ad Manager kunnen worden ingeladen, of app ID’s.

Welke advertentiemogelijkheden zijn?

  • Vertical video’s met Snap Ads
    De vertical video neemt voor 10 seconden het hele mobiele scherm verticaal over.  Aan deze video kun je vervolgens verschillende Snap Ads koppelen zoals een artikel, app install, long form video of webview.
  • Sponsored Lenses
    De Sponsored Lenses zijn een optie binnen Snapchat die een stap verder gaat dan de bekende filters. De gebruiker kan een animatie of filter toevoegen aan zijn of haar Snap door een virtuele filter over de scan van het gezicht te plaatsen. Bedrijven kunnen daarvoor een branded filter ontwerpen.
  • Sponsored Geofilter
    Met de zogenoemde Geofilter van Snapchat biedt de adverteerder filters aan op specifieke locaties. Dit is bijvoorbeeld ideaal voor tijdens een event.

Wil je meer weten over de advertentiemogelijkheden van Snapchat? Neem dan contact op met het Social en Content team van ZIGT.

Mediabureau ZIGT, Marcella de Graaf – van Velzen

Bronnen: