Spike: Nieuwe zender BrandDeli
20-08-2015

Scherp
Spike: Nieuwe zender BrandDeli

Maandagavond is bekend gemaakt dat BrandDeli er een nieuwe zender bij krijgt: Spike. De zender biedt entertainment voor volwassenen, en dan met name gericht op mannen. Een greep uit de programma’s: ‘Lip Sync Battle’, ‘Bellator MMA’ en ‘Catch a Contractor’. Zoals door BrandDeli zelf aangegeven zoeken ze de grenzen van het onverwachte op, met een scherp randje. Het is een edgy zender om de mannen aan te spreken.

Nederland is het derde land waar Spike wordt geïntroduceerd, naast de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. In 2003 is de zender in de VS gelanceerd en sinds april dit jaar in het VK. Spike is na Comedy Central, MTV en Nickelodeon het vierde wereldwijde Viacom merk dat hier wordt gelanceerd. Het is vanaf 1 oktober dagelijks te zien tussen 21:00-02:00 uur op het gedeelde kanaal met Nickelodeon.

BrandDeli is met haar brede zenderpakket voor veel doelgroepen interessant. Mannen worden bereikt via de docu-zenders Discovery en National Geographic Channel, en ook Comedy Central voor de jongere mannen. Spike is een goede toevoeging voor de doelgroep mannen 20-49 met de edgy content die ze hebben, omdat een zender als Spike nog niet in het portfolio zat. Comedy Central komt nog het meest in de buurt, maar is voor een breed publiek en echt gericht op comedy/series.

We zijn benieuwd hoe de kijkcijfers van de nieuwe zender eruit komen te zien!

Mediabureau ZIGT, Roos van Hooff