Spot-On met weinig concrete plannen
27-10-2016

Weinig diepgang bij OMS
Spot-On met weinig concrete plannen

Maandag presenteerde de grootste radio exploitant OMS haar plannen voor het komende jaar op het Spot On Radio event. Een volledig verzorgde audiovisuele beleving van het massaal intieme karakter dat radio kenmerkt in het prachtige Muziekgebouw aan het IJ.

Joris van der Pol, Algemeen Directeur van OMS, vertelde over de 3 pijlers waarop gefocust wordt in de komende periode: gemak & flexibiliteit, impact en digitalisering. Het eerste punt gaat het leven van de mediaplanner gemakkelijker maken door middel van tools en pakketten. Of adverterend Nederland hiermee gediend is, zal de roadshow in het najaar moeten aantonen. Impact betekent een forse geplande investering in meer onderzoek naar de effecten van radio adverteren, al dan niet in samenwerking met mediabureaus en adverteerders. De digitaliseringstrend van audio is ook OMS niet ontgaan. Ze gaan investeren in het ontwikkelen van targeted digital advertising op de digitale kanalen van OMS. Dit onderdeel, OMX, zal ook verder toegelicht worden in een aparte roadshow voor bureaus.

Al met al een mooie presentatie van de marktleider over de stand van de markt en een algemeen beeld van waar ze naartoe bewegen. Jammer genoeg werd er niet veel dieper op de plannen ingegaan, omdat ze volop in ontwikkeling zijn. ZIGT houdt de ontwikkelingen van OMS met een scherp oog in de gaten om deze radioreus te toetsen op de toegevoegde waarde voor adverteerders.

Mediabureau ZIGT, Menno Westinga