
Niet morgen
TMG introduceert Telegraaf VNDG
In het voorjaar van 2017 lanceert TMG het nieuwe online platform ‘Telegraaf VNDG’. Dit werd bekend gemaakt tijdens het ‘24/7-event’ in Amsterdam op 5 oktober. Telegraaf VNDG is de nieuwe ontwikkeling binnen de Telegraaf Media Groep die ervoor moet zorgen dat Nederlanders meer relevante content kunnen consumeren dan ze nu al doen en geheel op een manier zoals men dit zelf wenst.
Momenteel biedt TMG al online videocontent aan via de kanalen ‘De Telegraaf’ en ‘Dumpert’. Telegraaf VNDG zal ook videocontent aanbieden, maar dan met een personal touch. De consument krijgt on demand toegang tot content wat geheel afgestemd is op de persoonlijke voorkeur. Het platform gaat bestaan uit een gebundelde mix video’s op het gebied van nieuws, sport, entertainment, auto’s, en lifestyle. Daarnaast zullen ook een aantal eigen programma’s van TMG/Talpa op Telegraaf VNDG te bekijken zijn zoals:
- Nieuwsshow vanaf 06:00 uur ‘s ochtends
- Hoogtepunten van de Eredivisie
- Bord in de tuin: Binnenkijken bij diverse bekende Nederlanders die zijn of haar huis verkoopt
- De gouden tip: Een misdaadprogramma met John van den Heuvel
Het online platform is voor iedereen gratis toegankelijk. Mensen met een Telegraaf-abonnement krijgen daarnaast ook toegang tot een premium gedeelte.
Ook voor adverteerders is dit een mooie ontwikkeling. Op basis van de nieuwe unit ‘Datalab’ kunnen specifieke doelgroepen bereikt worden. Daarnaast wordt deze database gebruikt om klantervaringen te verbeteren en om het nieuwsaanbod aan te laten sluiten bij de interesses en voorkeuren van de consument.
Mediabureau ZIGT, Anieke van der Lee