Triodos Bank maakt ‘échte keuze’ voor ZIGT
24-12-2018

Triodos kiest voor ZIGT
Triodos Bank maakt ‘échte keuze’ voor ZIGT

Deze week is de nieuwe campagne van Triodos Bank gestart. In samenwerking met reclamebureau Dawn en mediabureau ZIGT roept Triodos Bank in haar campagne op tot échte keuzes. Voor groen, eerlijk en menselijk. Daarmee wil de duurzame bank consumenten, politici en bedrijven aansporen te kiezen voor groen, eerlijk een menselijk.

Een reeks korte prikkelende video’s vormt de basis van de campagne. Deze zijn te zien op TV, online, via digitale buitenreclame en in de bioscoop. In een verdiepende laag wordt vervolgens ingezoomd op de zeven markante keuzes waar Triodos Bank dagelijks voor staat.

Triodos Bank heeft in aanloop naar deze campagne ook een echte keuze gemaakt door samen met Dawn te kiezen voor een nieuw mediabureau. De keuze voor ZIGT komt voort uit het feit dat er een goede klik was en een vergelijkbaar DNA tussen de twee partijen. Daarnaast wist ZIGT samen met Dawn goed invulling te geven aan een vernieuwende mediastrategie. Naast de middelenkeuze stond met name de opvolging van contacten hierin centraal.

“Wij zijn er supertrots op dat een mooi uitgesproken merk als Triodos Bank onze werkwijze onderkent en vernieuwing durft te zoeken in haar campagne. De samenwerking met zowel Triodos Bank als Dawn is zeer prettig en de campagne ‘Tijd voor échte keuzes’ gaat Triodos Bank nog verder bij een breed publiek inhoudelijk op de kaart zetten”, aldus Rogier Bruggeman van ZIGT.

Meer achtergrond over de campagne en de keuzes waar Triodos Bank voor staat is hier te vinden: triodos.nl/echtekeuzes