Twee nieuwe magazines bij De Telegraaf
23-05-2016

Telegaaf
Twee nieuwe magazines bij De Telegraaf

De Telegraaf komt met twee nieuwe magazines, te weten Metro Lifestyle en het magazine VRIJ. Metro Lifestyle zal vanaf 27 mei Metro Mode vervangen. In het nieuwe magazine wordt naast mode ook de focus gelegd op de pijlers beauty, food & health, story en travel.

Zaterdag 21 mei lanceert Telegraaf het nieuwe magazine VRIJ. VRIJ Magazine vervangt Weekeind en het Reizen/Wonen/Varen katern in De Telegraaf. Het nieuwe magazine verschijnt elke zaterdag (abonnees en losse verkoop) in De Telegraaf.

Metro Lifestyle

Waar Metro Mode zich voornamelijk op mode richtte, brengt Metro Lifestyle een aantal nieuwe pijlers met zich mee. Het magazine wordt aangevuld met rubrieken over beauty, food & health, travel en story. Daarnaast krijgt Metro Lifestyle een strakkere vormgeving en meer synergie en koppelingen met Metro Lifestyle online. Ook zijn er veel content samenwerkingen mogelijk bij Metro Lifestyle, wat voor adverteerders erg interessant kan zijn.

Per pijler zijn er verschillende mogelijkheden om als adverteerder zichtbaar te zijn in het magazine.

  • Zo kan de Lifestyle redactie schrijven over verschillende kledingstukken die zij gepast hebben of beautyproducten testen. Dit kan ook online worden doorvertaald met bijvoorbeeld een video.
  • In de pijler Food & Health kunnen adverteerders een recept uitlichten of een aantal producten uitlichten.
  • Een reisblog of een lijstje met een opsomming van de 10 beste stedentrip steden in Europa zou bijvoorbeeld perfect passen in de pijler Travel. Hier liggen vooral kansen voor adverteerders uit de reis- of toeristenbranche.
  • De laatste pijler van het magazine is Story. Hierin kunnen leden van de redactie of lezers met een interessant verhaal worden geïnterviewd.

Het Metro Lifestyle magazine wordt ook volledig crossmediaal doorvertaald naar online en social media.

Metro Mode verscheen elke laatste vrijdag van de maand in de Metro. Metro Lifestyle zal daarentegen na de eerste editie op 27 mei nog maar vijf keer verschijnen in 2016, waarvan er twee edities gericht zullen zijn op mannen. De verschijndagen van Metro Lifestyle zijn 16 september (man editie), 23 september, 8 november, 25 november en 9 december (man editie).

VRIJ Magazine

Naast Metro Lifestyle lanceert Telegraaf zaterdag 21 mei het nieuwe magazine VRIJ. Het nieuwe magazine verschijnt elke zaterdag in De Telegraaf en vervangt Weekeinde en het Reizen/Wonen/Varen katern in De Telegraaf. VRIJ biedt 80 pagina’s vol met positieve, adviserende en inspirerende verhalen. Vooralsnog zal VRIJ magazine alleen als print titel verschijnen. Vanaf eind 2016 zal het magazine ook online worden door vertaald.

VRIJ magazine richt zich op de 30-plusser die van het fijne leven houdt. De Telegraaf op zaterdag bereikt 1,5 miljoen mensen die geïnteresseerd zijn in vakantie en reizen. Daarnaast hebben de lezers ook bovengemiddelde interesse in koken & eten en wonen & interieuradviezen. De belangrijke redactionele pijlers van het magazine zullen dan ook Reizen, Wonen, Mobiliteit, Gezond Leven, Tech en Culinair zijn.

Binnen deze pijlers zullen er verschillende terugkomende rubrieken zijn, zoals 48 uur in (stad), Puzzels, Spijt, Dromen en diverse interviews. 48 uur in dient zich perfect voor om een stad uit te lichten waar je een weekend heen kan met je partner, vrienden of familie. In de rubriek Spijt wordt er een verhaal uitgelicht waar een van de lezers spijt van heeft.

Mediabureau ZIGT, Robert Loos