Vanmiddag M-Talks Debate en ZIGT praat graag mee
15-09-2020

#mtalksdebate
Vanmiddag M-Talks Debate en ZIGT praat graag mee

Vanmiddag om 16:00 uur is het weer tijd voor de seizoensaftrap van de MWG: M-Talks Debate! Een drietal ministers gaan het debat aan met vier oppositieleden. Dit keer is er ook een select gezelschap in Lagerhuis setting aanwezig, die het de ministers en oppositieleden nog een tandje moeilijker maken. Joost Istha deelt vast zijn mening en zal waar mogelijk uiteraard deelnemen aan het debat.

Dit mediadebat zal plaatsvinden onder leiding van Rens de Jong. M-Talks Debate 2020 wordt online gestreamd vanuit B.amsterdam. Op deze manier kunnen alle MWG leden live meekijken en deelnemen op een veilige manier. Voor meer informatie over MWG kun je terecht op mwg.nl.

Nederland is níet klaar voor cookieloos adverteren: komende twee jaar wordt digitaal adverteren zinloos!

Niet mee eens! Eindelijk cookieloos adverteren en natuurlijk adverteren heeft altijd zin. Een mediaplanner is geen loodgieter! Het enorme bereik van online links laten liggen is voor merken geen optie. Mediaplanning is geen technisch mannelijk vak waar cookies, paden, funnels en technische oplossingen thuishoren. Mediaplanning is onderdeel van een subtiel, slim, knap en intelligent bijna vrouwelijk communicatie traject waar we kijken of de boodschap “past” en goed aanvoelt. Kortom succesvol adverteren is geen loodgieterswerk. De afgelopen jaren leek het hier wel op. Menig innovatie in ons vakgebied start vaak technisch maar uiteindelijk draait het daar nooit om. Communicatiemensen zijn geen loodgieter. Adverteren, ook cookieloos, heeft zin.

Merken zonder purpose hebben geen bestaansrecht

Niet mee eens. Het is helaas zo dat 9 van de 10 verhalen in het financiële dagblad gaan over winstbejag en macht. Het belangrijkste doel internationaal lijkt geld verdienen. Natuurlijk is er een kentering maar nog te klein, zo blijft het een bedtime story. Zelfs merken die dankzij onze industrie worden gelanceerd en deugen eindigen maar al te vaak als een speelbal tussen banken, aandeelhouders en bestuurders.

Samenwerking in onze industrie komt niet van de grond, omdat de driehoek in de markt er niet klaar voor is

Niet mee eens! Samenwerken doe je alleen met de mensen die “ja en” roepen en niet “ja maar”. Op dit moment is de groep “ja en” groter dan ooit. Niet in actie komen betekent dat we met slechte aansluiting blijven zitten van universiteiten en hogescholen op ons werkgebied. Een enorme verspreiding van branche verenigingen en prijzen. Geen politieke vertegenwoordiging en een ondergeschikte positie in de ranking van beroepsgroepen. De groep die wil veranderen is voor het eerst groot en het TMAM onderzoek met enorme investeringen dat eraan komt heeft de hele branche verenigd. Een enorme prestatie aan alle drie, vier, vijf, zes, zeven, acht hoeken die ons mooie vakgebied heeft.

Joost Istha
Joost Istha
Directeur / Ondernemer