Mooie plannen voor 2016
02-10-2015

Verslag TMG-middag
Mooie plannen voor 2016

Gisteren presenteerde Geert-Jan van der Snoek zijn plannen met de Telegraaf Media Groep voor het komende jaar. 24/7 is het thema en dat werd professioneel vorm gegeven met de echte redactie van de Metro achter het podium en de consument op het podium.

Ronnie Overgoor, interviewer van “de consument” opende de presentatie gericht op mediabureaus en adverteerders, direct gevolgd door Geert Jan van der Snoek. Het toespreken van groepen gaat hem uitstekend af, de presentatie deed googliaans aan en hoewel de sprekers nog even moesten wennen aan de professionele setting past het uitstekend. Ik houd er wel van; na Google en Facebook staat daar opeens de TMG. Een goeie “kick off” net zoals Sanoma vorig jaar en die zijn nu ook opeens ook “lekker bezig”. Is dit de hand van Barbera Wolfensberger die zich samen met Jacqueline Smit gaat buigen over het commerciële bedrijf en de marketing? Ik denk het wel. Ze zijn nog niet aan het werk maar de energie is er al. Geef de jongens en meiden nog wel eenzelfde kledingadvies, iets eigens, Google en Facebook kunnen dat ook zo goed.

Het persbericht spreekt over veel nieuws, maar dat is lichtelijk overdreven. De verdieping miste ik ook een beetje maar goed, het gaat ook om de show. Ik vond het platform waar VROUW mee bezig is, eruit springen. Een uitstekende concurrent van de omgeving van Linda(TV) met eenduidelijk eigen geluid. Sport mag nu eindelijk zelfstandig losgaan in het bedrijf van Geert Jan van der Snoek en hoewel de presentatie wat knullig was zag ik de potentie. Met Tim Klein Haneveld heeft de TMG een goede online liefhebber in huis en zijn ambitie om 2 miljoen streams te realiseren, sprak mij wel aan: een duidelijke KPI en veel minder vaag dan complexe samenwerking en acquisities waar de TMG ons in de afgelopen jaren mee probeerde te overtuigen.

TMG Tariefkaart 2016

Het commerciële bedrijf gaat over op CPM. Per dag heeft TMG 9 miljoen views, met een prijs van € 5,00 levert dit een tariefkaart op van € 45.000,– voor het totale 24/7 bereik. De tariefkaart hebben we niet gezien, maar ik denk dat deze niet zo simpel wordt opgesteld. Commerciële afdelingen hebben er vaak een handje van om de zaken iets complexer voor te stellen. Ik zie er nu al naar uit.

Joost Istha, Mediabureau ZIGT