Wat vertel je op verjaardagen dat je doet?
17-06-2017

Leerlingen en docenten Wellantcollege op bezoek bij ZIGT
Wat vertel je op verjaardagen dat je doet?

Het blijft een lastige vraag die die wij, werkzaam bij een mediabureau, nog altijd moeilijk in drie zinnen kunnen beantwoorden. Gistermiddag hebben we echter toch weer een poging gewaagd, toen we tien studenten en twee docenten van het Wellantcollege in Amsterdam op bezoek hadden.

De tweede- en derdejaarsstudenten International Green Business kwamen een middagje meekijken met wat een mediabureau doet en wat de trends en ontwikkelingen zijn op online gebied. Hoeveel minuten spenderen jongeren tegenwoordig dagelijks aan media? (530 minuten = bijna 9 uur!). En wat was het bestbekeken televisieprogramma afgelopen maand? (Zeker geen Europa League finale, maar het Eurovisie Songfestival natuurlijk!). En hoe bereik je de Millenials, aangezien we nog net niet hoefden uit te leggen wat een televisie is? Met Social Influencers in ieder geval niet, zo hebben wij vanmiddag geleerd (‘dat heten make-up instructiefilmpjes, geen vlogs! Vlogs zijn voor die kleintjes op de middelbare school!’).

Nadat er plannen werden gesmeden om collectief het spaargeld bij elkaar te leggen zodat een bestickerde tram met daarop de hoofden van de leerlingen ingezet kon worden, hebben we de studenten zelf nog even aan het werk gezet. Hoe kan het Wellantcollege meer jongeren binnen de doelgroep trekken naar de Open Dagen? We zijn verrast door de originele ideeën, en zelfs de docenten deden een duit in het zakje met het plan de huidige studenten in te zetten als ‘in-house influencers’.

We kijken terug op een geslaagde middag, waarbij enkele leerlingen zo enthousiast waren dat er proactief werd gestart met netwerken binnen ZIGT. We zijn benieuwd of we over enkele jaren nog eens iemand van de groep terugzien, maar als het aan de studenten lag was dat niet echt een vraag!

ZIGT Mediabureau, Lisanne Coens & Gina van den Bogaard