Whitepapers die wel worden gelezen!
26-06-2017

Read all about it!
Whitepapers die wel worden gelezen!

Whitepapers bevatten vaak heel veel werk van de organisatie. Denk aan de resultaten en conclusies uit onderzoeken, insights van interne en externe experts, trends, R&D en ga zo maar door. Dat maakt een whitepaper een van de sterkste Content Marketing middelen die er zijn. Belangrijk dus dat dit gelezen wordt, zodat mensen weten dat het bedrijf expert is op dit onderwerp!

Het vermelden van de whitepapers op de websites en andere eigen kanalen is te beperkt. Whitepapers worden met name gezien door ‘interne’ doelgroepen en de concurrentie. Deze groepen vallen onder de owned media kanalen. Wanneer er extra aandacht op verschillende manieren uitgaat naar het beheren van deze kanalen, zit er zeker potentie bij deze doelgroep om de kennis uit de whitepapers verder te distribueren.

Extern bestaan er meerdere manieren om de content te verspreiden. Zo kunnen mediapartijen een whitepaper onder de juiste aandacht brengen bij de juiste doelgroep. Als u echt trots bent op uw mening dan kunt u dat niet afdoen met een enkele upload. Dan moet de doelgroep ook echt zien dat u er trots op bent. ZIGT schrijft hiervoor een mediastrategie en brengt uw whitepapers onder de juiste aandacht.

Meer weten over het ontwikkelen van een mediastrategie? Adjo en Joost zien er naar uit u te ontmoeten.