
Als een vuurpijl
ZIGT bouwt verder in 2014
ZIGT heeft het afgelopen jaar geen bewogen maar een bewegend jaar achter de rug. Bewegend omdat er gewoon veel is gebeurd. In het eerste kwartaal gingen we van start met een flinke orderportefeuille en een flink aantal nieuwe opdrachtgevers. Na een rustiger tweede kwartaal waarin voor ZIGT het werk vergelijkbaar was als in het eerste half jaar van 2012, groeide onze portefeuille uiteindelijk in de laatste vier maanden van het jaar aanzienlijk. Vanaf september lag de omzet 30% hoger dan in dezelfde periode in 2012. De totale omzet en het aantal medewerkers per heden is hoger dan ooit in het bestaan van ZIGT. We zijn op dit moment dan ook voor alle afdelingen nieuwe collega’s aan het werven.
Belangrijke ontwikkelingen het afgelopen jaar zijn de groei van onze afdeling Onderzoek & Insights, de verbreding van de dienstverlening met ZIGT studio, ons inmiddels succesvolle Belgische kantoor en de goede resultaten die wij boeken voor onze klanten on- en offline, wat onder meer heeft geresulteerd in een AMMA voor beste mediastrategie. Als klap op de vuurpijl ontvingen wij het Adformatie kerstrapport waarin voor het eerst ook de bekendheid en waardering van mediabureaus is gemeten onder adverteerders. ZIGT stond hier op een hele mooie tweede plek qua waardering onder adverteerders en met het rapportcijfer 7,4 zijn wij dik tevreden. We willen niet de grootste zijn hebben wij ooit tegen elkaar gezegd, maar wel de beste. Dit ondersteunen we met onze campagne “ZIGT maakt het verschil”, waarin we tweemaandelijks aangeven waar en voor wie ZIGT het verschil heeft gemaakt.
En wat staat er op de agenda voor 2014? Ons jaar start zoals gezegd met de werving van nieuwe collega’s waaronder ook recent afgestudeerden. Een verantwoordelijkheid die het afgelopen jaar minder aandacht heeft gekregen in onze organisatie. Ervaren routiniers afgewisseld met jong en ambitieus bloed is noodzakelijk om in een zeer veranderende media-omgeving marktleidend te zijn en blijven. Mediabudgetten zijn de afgelopen jaren lager geworden terwijl effectiviteit van media stijgt.
Dit is gunstig voor onze klanten maar vergt professionals, teams en tools die het overzicht behouden op KPI’s. Of het nu gaat om ROI, bekendheid, traffic, fans, bereik en/of contacten; hier ligt onze taak. Investeringen dienen effectief en efficiënt ingezet te worden in alle media.
De klanten van onze klanten oftewel u en ik als consumenten zijn bijna altijd online en soms offline te bereiken en dat betekent dat onze klant-teams alle disciplines in huis hebben. De noodzakelijke tooling loopt hier helaas nog wat achter ten opzichte van wat wij wenselijk achten, maar dit is een wereldwijd probleem in onze sector. Reden om in 2014 nog meer te investeren in de ontwikkeling van dashboards en tools om merken en doelgroepen over verschillende media goed te kunnen volgen en hierover een advies uit te brengen. De klanten van ZIGT zijn zonder uitzondering succesvol geweest ook in moeilijker tijden. Pittige discussies en scherpe besluiten liggen hieraan ten grondslag. Media, communicatie en in sommige gevallen marketing-discussies gaan wij niet uit de weg. En andersom verplichten organisaties ons bepaalde doelen te halen. Terecht en in 2014 zullen wij deze wederom delen met de media-leveranciers van onze klanten. Duidelijke doelen en bewoordingen die u mag verwachten van een ambitieus mediabureau want ZIGT bouwt ook in 2014 verder.
Wij wensen u het beste voor 2014 en tot snel.