ZIGT nieuwe mediabureau Hornbach Nederland
16-11-2015

Er is altijd iets te doen
ZIGT nieuwe mediabureau Hornbach Nederland

ZIGT is met ingang van het nieuwe jaar de mediapartner van Hornbach Nederland. De projectbouwmarktketen neemt na bijna 7 jaar afscheid van Stroom. Dit is het resultaat van een internationale media-pitch, gecoördineerd vanuit Duitsland. Als onafhankelijk mediabureau, met veel ervaring in retail, bundelde ZIGT voor deze pitch de krachten met het internationaal georiënteerde Mediaplus. Hun gezamenlijke visie op de rol van Hornbach in het medialandschap (van Nederland en Duitsland) sprak het meest tot de verbeelding.

De samenwerking gaat in per 1 januari 2016. “Wij kijken er enorm naar uit om samen met Hornbach bij te dragen aan een verdere groei in Nederland van dit mooie bedrijf”, zegt een opgetogen Rogier Bruggeman, Head of Business & Trading bij ZIGT. “Hornbach staat bekend om zijn spraakmakende campagnes. Wij willen onze kennis en ervaring inzetten om die campagnes nog beter te laten aanslaan bij de Nederlandse consument.”

Innovatieve en strategische benadering

Doorslaggevend in de keuze voor Mediaplus en ZIGT was voor Hornbach de innovatieve en strategische benadering van de vraagstukken en uitdagingen. “Ook hun ruime ervaring in retail sprak ons aan”, zegt Katja Sottmeier, Manager Digital, CRM, Media & Analytics bij Hornbach op het internationale hoofdkantoor in Duitsland. “Het internationale netwerk van Mediaplus, met sterke lokale partners, is een belangrijk uitgangspunt voor de best mogelijke uitvoering van de diensten voor ons internationale bedrijf.”

Hornbach werkte de afgelopen jaren samen met Crossmedia (in Duitsland) en Stroom (in Nederland). “Deze bureaus hebben de afgelopen jaren een hele belangrijke bijdrage geleverd aan het effect en de efficiëntie van onze campagnes en daarbij de groei van het merk Hornbach in Nederland”, aldus Michel van Slingerland, marketingmanager en persvoorlichter Nederland. “Een enorm sterke partnership, waarvoor we de bureaus dan ook nadrukkelijk willen bedanken. De samenwerking met Stroom is altijd vooruitstrevend, close, intensief en vooral collegiaal geweest. Ik kijk terug op geweldige jaren en vooruit op nieuwe kansen, ideeën en verdere groei.

Over HORNBACH

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 138 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu achttien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2015 voor de tiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Mediabureau ZIGT, Rogier Bruggeman

Rogier Bruggeman
Rogier Bruggeman
Directeur / Managing Director