Transparantie op Instagram en Twitter krijgt nieuwe looks
17-06-2017

Social Media Friday
Transparantie op Instagram en Twitter krijgt nieuwe looks

Het weekend is in zicht maar we verlaten het kantoor niet voordat we starten met onze Social Media Friday… we weer helemaal up-to-date zijn om maandag de social skills in de praktijk te brengen. Wat is nieuw? En welke ontwikkelingen spelen er op planeet Social? ZIGT praat je bij.

Meer transparantie op Instagram

De komende tijd zal Instagram aan de gebruiker kenbaar maken wanneer er een relatie bestaat tussen influencers en een merk. Bij een Instagram afbeelding komt onder de naam van de influencer te staan dat het om een “Paid partnership” gaat, gevolgd door een tag aan het account van het merk. Op deze manier ziet de gebruiker wanneer content commercieel is en voldoet dit aan de Nederlandse wetgeving.

Wanneer er gebruik wordt gemaakt van deze tool, hebben zowel de influencer als het merk toegang tot de statistieken van desbetreffende posts.

Advertentiemanager Snapchat beschikbaar in Nederland

Na lang wachten is het eindelijk zo ver: Snapchat stelt de beta versie van de advertentiemanager genaamd Snapchat Ad Manager beschikbaar voor bedrijven. In dit artikel vertellen wij je de uitgebreide mogelijkheden.

Nieuw sausje voor Twitter

Na alle feedback en ideeën van de gebruikers laat Twitter weten dat ze de layout hebben opgefrist. Het nieuwe uiterlijk maakt het platform veel frisser, gebruiksvriendelijker en sneller.

De volgende vernieuwingen zijn toegepast op twitter.com, Twitter voor Android en IOS, TweetDeck en Twitter Lite:

  • Om verwarring te voorkomen is het reactiesymbool verduidelijkt van een pijl naar een spreekwolkje.
  • Er komt een nieuw zijnavigatiemenu en minder tabbladen onderin beeld zodat je gemakkelijker kunt surfen.
  • Profielfoto’s worden rond afgebeeld zodat je duidelijker ziet wie wat tweet.

GIF’jes mogelijk in reacties op Facebook

Facebook heeft een nieuwe optie: het plaatsen van GIF’jes in een reactie. De timing van deze nieuwe feature is uiteraard gepland op het juiste moment; de GIF bestaat namelijk 30 jaar.

Middels de GIF-knop kun je verschillende GIF’jes toevoegen vanuit bronnen als Giphy en Tenor. Na het klikken op de knop worden er twee opties getoond, maar men kan ook zelf opzoek gaan naar de gewenste GIF middels de zoekfunctie.

Bron: Facebook, Twitter blogInstagram Blog