Creatieve reacties op Instagram Story
14-07-2017

ZIGT #socialmedia
Creatieve reacties op Instagram Story

Yay, de ZIGT #socialmedia update! Het Social & Content team praat je bij over de nieuwste ontwikkelingen op social media gebied. Wat is belangrijk? En vooral welke nieuwe snufjes zijn er? Pak er een drankje bij en loop er snel doorheen voordat je het pand verlaat!

Reageren met foto of video op Instagram stories

Dat Instagram steeds meer op Snapchat lijkt, is geen geheim. De nieuwe functie die afgelopen week op Instagram is geïntroduceerd, bewijst dat wederom. De functie betreft de mogelijkheid om op een Instagram Story te reageren met een foto of video. Je kunt hierbij ook de creatieve tools gebruiken, zoals stickers, filters en de rewind functie.

Wanneer een vriend op jouw Story reageert, komt het bericht terecht in je eigen inbox. Oftewel de berichten zijn niet openbaar. Daarnaast wordt het ook hier getoond wanneer je een screenshot maakt of een Story herhaalt.

Advertenties in Facebook Messenger

In Facebook Messenger zullen binnenkort ook advertenties getoond worden.  Na veelbelovende tests in Australië en Thailand zal deze optie nu ook in de rest van de wereld worden uitgerold. Wanneer we dit exact kunnen verwachten is nog niet bekend, wel zegt Facebook nog voor het einde van het jaar met een wereldwijde introductie te komen.

Ongewenste Twitter meldingen uitschakelen

Het komt wel eens voor dat je op Twitter een melding krijgt van een account die je liever niet had willen krijgen. Deze ongewenste meldingen kun je vanaf heden uitschakelen. Specifiek gaat het om deze accounts:

  • Nieuwe profielen
  • Profielen die jou niet volgen
  • Profielen die jij zelf niet volgt
  • Profielen met een standaard foto
  • Profielen zonder een bevestigd e-mailadres
  • Profielen zonder een bevestigd telefoonnummer

Bij de alle opties volg jij de profielen zelf niet. Via je instellingen kun je dit bij ‘geavanceerde filters’ activeren.

Wil je meer informatie over de advertentiemogelijkheden op de verschillende social media kanalen? Neem dan contact op met het Social & Content team van ZIGT.