Groepen op LinkedIn en hoe gaat het met Snapchat?
17-08-2018

ZIGT #socialmedia
Groepen op LinkedIn en hoe gaat het met Snapchat?

TGIF! Het is weer vrijdag, dus tijd voor een nieuwe social update. Zijn de groepen weer terug op LinkedIn? En gaat Snapchat de daling in gebruikers herstellen? Lees het in de social update van deze week.

Groepen zijn terug op LinkedIn

LinkedIn gaat de groepen integreren in de app. Begin dit jaar werd de aparte app voor de ruim twee miljoen groepen stilzwijgend verwijderd, omdat de app weinig succes kende. Nu komen de groepen in de hoofdapp van LinkedIn te staan. Er zullen nieuwe functies bijkomen, zoals het reageren in threadvorm en het uploaden van mediabestanden zoals video’s. We zijn erg benieuwd!

Minder functies Twitter apps van derden

Vanaf deze week voert Twitter zijn nieuwe API veranderingen in. Apps van derden die gebruikmaken van die API zijn hiervan de dupe. Apps als Tweetbot en Twitterrific zullen nu duizenden euro’s moeten betalen aan Twitter willen zo nog hun volledige service kunnen leveren. Het bedrijf doet dit omdat het meer controle wil over de berichtendienst en omdat het wil dat gebruikers zo veel mogelijk gebruik maken van de officiële apps. Gebruik jij een Twitter app van derden of de officiële app?

Daling Snapchat gebruikers

Voor het eerst zijn het aantal gebruikers van Snapchat gedaald. Uit de laatste kwartaalcijfers blijkt dat dit aantal gezakt is van 191 miljoen naar 188 miljoen. Wel ligt dit aantal hoger dan dezelfde periode in 2017. Het verlies van gebruikers kan te wijten zijn aan het redesign dat Snapchat eerder dit jaar heeft doorgevoerd. Hier kwamen namelijk veel negatieve reacties op. Hoewel het aantal gebruikers gedaald is, spenderen de huidige users een halfuur per dag op Snapchat. Ook weten steeds meer mensen van 35+ de app te vinden.

Shopknop in Snapchat verbonden met AR-fotolenzen

In een eerdere update lieten wij weten dat Snapchat het mogelijk maakt om een koopknop toe te voegen aan een Snapstory. Het shoppen binnen Snapchat wordt nog verder uitgebreid met met een shopfuntie in de augmented reality fotolenzen. Nicki Minaj, is een van de eersten die gebruik heeft gemaakt van deze functie. Zij promoot haar nieuwste album door halskettingen via de koopknop in de AR-lens te tonen. Wie via de app door de camera op zijn smartphone kijkt, ziet de button in beeld komen. Op deze manier hoopt Snapchat het online verkopen via het platform te stimuleren.

Wil je meer informatie over de advertentiemogelijkheden op de verschillende social media kanalen? Neem dan contact op met het Social & Content team van ZIGT.