Nieuwe messaging app Instagram en Pinterest traint adverteerders met de Pinterest Academy
15-10-2019

ZIGT #socialmedia
Nieuwe messaging app Instagram en Pinterest traint adverteerders met de Pinterest Academy

Er zijn weer genoeg veranderingen gaande op social media die we graag met je delen. Deze update praat je bij over de nieuwste ontwikkelingen op Instagram, LinkedIn en Pinterest. Zo introduceert Instagram een hele nieuwe app en spijkert Pinterest adverteerders bij met de Pinterest Academy. Lees snel verder!

Instagram introduceert Threads, de nieuwe messaging app

Instagram timmert hard aan de weg met nieuwe lanceringen, deze keer met een nieuwe messaging app: Threads. Threads is een app waarin gebruikers hun beste vrienden op de hoogte kunnen houden met foto’s, statusupdates, stories en chatberichten. Gaat Instagram hiermee de strijd aan met Snapchat? Instagram heeft laten weten dat de app zeer binnenkort gelanceerd gaat worden. Wordt vervolgd…

Instagram update stories met nieuw format

Deze week werd bekend dat Instagram een nieuw format voor stories aan het uitrollen is. Dit nieuwe format zal het makkelijker maken voor gebruikers om de verschillende tools als GIFjes, polls en countdown stickers direct toe te passen vanuit de takenbalk. De grootste verandering is de nieuwe ‘create’ functie, welke de huidige typfunctie gaat vervangen. In create kun je alle beschikbare creatieve tools zoals stickers vinden op één plek. Met het nieuwe format voor stories licht Instagram de meest populaire creatieve functies van de app beter uit. Wij zijn benieuwd hoe dit gaat uitpakken!

LinkedIn lanceert nieuwe advertising tools

Ook LinkedIn heeft niet stil gezeten en probeert het adverteerders steeds een stukje makkelijker te maken. Het platform geeft adverteerders nieuwe opties om de juiste doelgroep te bereiken met campagnes. Allereerst heeft LinkedIn de ‘audience forecasting’ tools uitgebreid waardoor het makkelijker moet worden om in te zien welke doelgroep een campagne zal bereiken. Zo wordt er nu ook een schatting gemaakt in welke industrieën je doelgroep werkzaam is. Een andere nieuwe functie is ‘boolean logic’, het gebruik van kwalificaties om je targeting verder te verfijnen. Ten slotte verbetert LinkedIn ook zijn demografische rapportagemogelijkheden, waardoor er meer specifiek inzicht wordt verkregen in wie er op advertenties reageert.

Pinterest Academy

In april dit jaar maakte Pinterest advertising zijn intrede in Nederland. Deze vorm van adverteren vergt natuurlijk een andere aanpak dan de platformen waar wij al wat langer bekend mee zijn. Speciaal daarom heeft Pinterest de Pinterest Academy in het leven geroepen. Het platform biedt een breed scala aan educatieve lessen en tips voor marketeers om het beste uit Pinterest te halen voor hun bedrijf. De lessen die nu beschikbaar zijn, zijn: Pinterest Narrative, Creative Inspiration, Creative Strategy, Campaign Objectives, Targeting and Buying. De lessen die er nog aankomen richten zich op strategie en het opzetten en meten van campagnes.

Wil je meer informatie over de advertentiemogelijkheden op de verschillende social media kanalen? Neem dan contact op met het Social & Content team van ZIGT.