Last van hitte en bots?
27-07-2018

ZIGT #socialmedia
Last van hitte en bots?

Heeft social media last van bots? Kun je binnenkort posts vertalen op LinkedIn? En zijn er meer targetingmogelijkheden op Snapchat beschikbaar? Lees de social update van deze week.

Bijna 10% van de Instagram accounts is nep

Alle social media kanalen hebben last van bots. Dit zijn nepaccounts die opgezet zijn voor een specifiek doel. Denk bijvoorbeeld aan het krijgen van extra volgers en likes door deze bots. Nadat Twitter dit al aanpakte door miljoenen accounts te verwijderen, heeft Instagram misschien ook wel behoefte aan zo’n opruiming. Volgens een onderzoek van The Information blijkt namelijk zo’n 10 procent van de Instagram accounts nep te zijn. Dat komt neer op ongeveer 95 miljoen accounts. Dit is precies een verkeerde ontwikkeling, zeker in deze tijden van nepnieuws en beloftes van mediabedrijven om daar iets aan te doen.

LinkedIn versimpelt communicatie tussen verschillende kanalen

Recentelijk heeft LinkedIn een nieuwe vertaaldienst gelanceerd op het platform. Er was namelijk vanuit de gebruikers vraag om taalbarrières te overwinnen in het nieuwsoverzicht. De vertaalfunctie heet ‘See Translation’ en is toe te passen op de berichten in de nieuwsfeed. Handig!

Snapchat gaat samenwerking aan met Nielsen

Het bedrijf heeft in de samenwerking geïnvesteerd om meer targetingmogelijkheden te kunnen aanbieden. Volgens Nielsen worden er binnen het platform 30.000 verschillende segmenten aangeboden. Naast demografische factoren wordt ook koopgedrag en mobiel gedrag in Snapchat toegevoegd. Tot op heden is het alleen mogelijk om te targeten op basis van locatie en (product)voorkeuren.

Het is nog niet bekend wanneer de nieuwe targeting opties ook in Nederland beschikbaar worden. Wij houden het in de gaten!

Wil je meer informatie over de advertentiemogelijkheden op de verschillende social media kanalen? Neem dan contact op met het Social & Content team van ZIGT.