Nieuwe LinkedIn campaign manager & Instagram Promoted Stories
10-11-2018

ZIGT #socialmedia
Nieuwe LinkedIn campaign manager & Instagram Promoted Stories

Het is alweer bijna het eind week 45 en je weet wat dat betekent: tijd voor de ZIGT social update. In de social update van deze week komt LinkedIn met een super interessante ontwikkeling, namelijk een nieuwe versie van de Campaign Manager. Daarnaast test Instagram met Promoted Stories en hebben we leuke nieuwtjes over Messenger, Snapchat en Instagram Stories. Lees snel de updates op social media gebied!

Instagram test met Promoted Stories

Kunnen bedrijven binnenkort gemakkelijk eerder geplaatste Instagram Stories promoten? Het lijkt er wel op! Instagram test met een nieuwe reclamevorm, waarbij bedrijven hun Instagram Stories tegen betaling kunnen promoten. Deze Stories worden in de gebruikersinterface prominent onder de aandacht gebracht. Met deze nieuwe reclamevorm hoeven bedrijven niet meer te investeren in full screen videocommercials, maar kunnen ze gewoon hun eigen Stories naar voren brengen. Een laagdrempelige manier, die niet alleen voor grote maar ook zeker voor kleine bedrijven interessant is. Wij houden het in de gaten.

Bètaversie van Instagram Analytics

Op Instagram volgt maar liefst 80% van de gebruikers één of meerdere bedrijven/merken. Het is voor deze bedrijven belangrijk om de juiste inzichten te verkrijgen. Om deze reden werkt Facebook aan een betere analytics voor Instagram. Er wordt momenteel gewerkt aan een bètaversie waarmee Facebook Analytics wordt uitgebreid met meer data en diepere inzichten rondom Instagram-gebruikers. Zo kunnen bedrijven onder andere gebruikersgroepen segmenteren, de commerciële waarde van het publiek onderzoeken en trechterconversies volgen van sociale betrokkenheid tot aankoop. De bètaversie wordt komende maanden uitgerold. Facebook advertisers krijgen een melding in het Facebook Analytics dashboard als de nieuwe features beschikbaar zijn.

Verzonden berichten verwijderen in Facebook Messenger?

Facebook is bezig met een verwijderfunctie van je verzonden berichten. Het platform wil het mogelijk maken om binnen 10 minuten je verzonden Messenger bericht te kunnen verwijderen. Het is nog niet bekend wanneer deze functie beschikbaar is, maar Facebook meldt dat gebruikers de functie binnenkort kunnen verwachten. Whatsapp maakte het eerder dit jaar al mogelijk om verzonden berichten te verwijderen tot 68 minuten na verzenden. Een prima ontwikkeling voor Facebook Messenger.

Shazam liedjes delen in Instagram Stories

Shazam introduceerde deze week een nieuwe functie waarbij gebruikers een geïdentificeerd liedje direct kunnen delen in hun Instagram Stories. Via deze functie wordt de album cover van de artiest geplaatst in combinatie met een knop die zegt ‘More on Shazam’. Deze link stuurt je terug naar het resultaat in de Shazam app. De feature is deze week beschikbaar in de nieuwste versies van Instagram en Shazam op iOS. Android is ook bezig met deze update, maar heeft nog niet aangegeven wanneer deze beschikbaar is. Wij vinden dit een toffe ontwikkeling en zijn helemaal voor een muziekvriendelijk Instagram!

Nieuw: LinkedIn Objective-Based Advertising

LinkedIn introduceert vanaf 14 november een nieuwe versie van de Campaign Manager: Objective-Based Advertising.  LinkedIn Marketing Solutions wil hiermee het adverteren op het platform makkelijker maken voor alle marketeers. Deze nieuwe tool moet het makkelijker maken om een campagne op te stellen op basis van de doelstelling. LinkedIn geeft aan dat Objective-Based Advertising de basis legt voor een toekomstige innovatie die midden 2019 verwacht wordt. We zijn erg benieuwd naar wat dit gaat betekenen voor de campagnes op LinkedIn.

Wil je meer informatie over de advertentiemogelijkheden op de verschillende social media kanalen? Neem dan contact op met het Social & Content team van ZIGT.