Nieuwe LinkedIn reacties en een horizontale Facebook tijdlijn?
19-04-2019

ZIGT #socialmedia
Nieuwe LinkedIn reacties en een horizontale Facebook tijdlijn?

Ondanks de kleine bezetting op deze Goede Vrijdag hebben de Social & Content specialisten van ZIGT hun uiterste best gedaan een social update te schrijven. Ook deze week willen we jullie natuurlijk niet dé updates in social media land ontzeggen. 😉 Veel leesplezier en alvast een fijn Paasweekend! 🐣

Facebook test een nieuwe navigatie door je tijdlijn

Deze week werd bekend dat Facebook op kleine schaal test een nieuwe versie van de tijdlijn, namelijk het samenvoegen van je tijdlijn en Stories. Ja, je leest het goed, misschien scroll je straks dus niet meer verticaal door je tijdlijn, maar horizontaal door diverse kaarten met berichten. Facebook heeft bevestigd dat zij inderdaad bezig zijn om de tijdlijn op een andere manier weer te geven. De ‘Story navigatie’ is slechts een prototype, het platform weet nog niet of zij deze functie breder gaan testen. Wij zijn heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen…

Vernieuwde metrics op Facebook

Facebook zit niet stil, deze maand kregen wij het bericht dat Facebook bezig is met het creëren van nieuwe metrics binnen de Business Manager. Het platform vindt een aantal metrics verouderd en gaat deze vervangen met nieuwe metrics, waaronder de relevantiescore. Deze wordt nu opgedeeld in de volgende set metrics: Quality ranking, Engagement ranking en Conversion ranking. Op deze drie rankings kun je ondergemiddeld en bovengemiddeld scoren. Wat ons betreft is dit een heel interessante ontwikkeling, omdat adverteerders nu beter inzicht krijgen de verschillende aspecten waarop Facebook advertenties als relevant beoordeeld. Lees hier alle wijzigingen in Facebook metrics.

Nieuwe reacties op LinkedIn

Om meer interactie te genereren op LinkedIn, rolt het platform komende periode wereldwijd een uitbreiding op de reacties uit. De standaard ‘interessant’ wordt uitgebreid met vier nieuwe opties: vieren, liefde, inzichtelijk en nieuwsgierig. Middels icoontjes kunnen gebruikers reageren op posts. De nieuwe opties zijn gebaseerd op het soort reacties die veelal worden gegeven en de gesprekken die worden gevoerd op het medium. Wij vinden het een mooie uitbreiding voor het platform! LinkedIn gaat met deze uitbreiding wel steeds meer Facebook achterna. Welke reactie denk jij veel te gaan gebruiken?

Nieuwe Pinterest advertising ontwikkelingen

Deze week hebben de socialisten van ZIGT een interessante call gehad met onze nieuwe Marketing Partner bij Pinterest. We hebben een korte introductie gehad tot Pinterest advertising én een aantal insights gekregen wat betreft ontwikkelingen in de advertising mogelijkheden. Zo kregen we te horen dat de shoppings ads, die nu al beschikbaar zijn in Amerika, in 2019 ook zeker naar Nederland gaan komen. Daarnaast wordt de locatie targeting dit jaar hoogstwaarschijnlijk uitgebreid, zodat je specifiek kan targeten op een regio of stad. Op dit moment kun je alleen landelijk targeten qua locatie.

Pinterest advertising staat momenteel nog in de kinderschoenen, maar is al volop bezig op alle opties uit te breiden en het platform voor adverteerders zo interessant mogelijk te maken. Wij kijken uit naar alle nieuwe functies!

Wil je meer informatie over de advertentiemogelijkheden op de verschillende social media kanalen? Neem dan contact op met het Social & Content team van ZIGT.