Non-skippable ads, designs en meer
26-04-2018

ZIGT #socialmedia
Non-skippable ads, designs en meer

Snapchat, Instagram en Twitter zijn volop aan het ontwikkelen. Zo gaat Snapchat advertenties invoeren die non-skippable zijn, test Instagram een nieuw design en is Twitter weer in opmars. Meer weten? Lees deze #socialmedia update en je bent nog vóór Koningsnacht helemaal up-to-date!

Snapchat test unskippable reclame

Op dit moment test Snapchat een functie waarbij gebruikers advertenties niet kunnen weg swipen of klikken. De filmpjes bestaan uit maximaal zes seconden. Tussen de Snapchat Stories kom je nu al geregeld advertenties tegen die gebruikers kunnen wegklikken. De nieuwe advertenties worden op een andere plek getoond. Dit zijn Commercials en worden zichtbaar tussen de content die NBCUniversal en Viacom produceren.

Naast deze ontwikkeling kun je tegenwoordig spelletjes spelen, genaamd Snappables. Met augmented reality laat Snapchat je hoge scores behalen door bijvoorbeeld muziek te draaien achter een draaitafel. De games reageren op je bewegingen, aanraking en gezichtsuitdrukking.

Deze week worden de Snappables wereldwijd uitgerold. Waar je ze kunt vinden? Op dezelfde plek als de normale Snapchat-lenzen. De normale staan rechts van de opnameknop en de Snappables komen links te staan.

Instagram test nieuw design Explore-tabblad

Momenteel is Instagram een nieuw design van het Explore-tabblad aan het testen. Dit vernieuwde tabblad, in de Nederlandstalige variant van Instagram bekend als ‘Verkennen’, wordt aan verschillende gebruikers getoond.

In het nieuwe design staan niet meer de Stories bovenaan, maar vind je een rij met verschillende categorieën content. Denk bijvoorbeeld aan fotografie, dieren en sport.

Twitter is bezig met een opmars

Afgelopen jaren hebben andere sociale media Twitter ingehaald en is het platform steeds minder populair geworden. Echter is Twitter bezig met een opmars! Deze week maakte Twitter bekend dat het aantal actieve gebruikers met maar liefst zes miljoen is gestegen.

Daarnaast heeft Twitter dit kwartaal wederom winst gemaakt, nadat het vorig kwartaal voor het eerst ooit winst maakte. Twitter profiteerde van live video en gepersonaliseerde advertenties. Ben jij een doorgewinterde Twitteraar of zoek je het liever op een ander social kanaal?

Twitter gaat meer inzetten op gaming en e-sports

Naast dat het beter gaat met Twitter willen ze ook meer content over gaming en e-sports naar het platform brengen. Pokémon GO was bijvoorbeeld de meest genoemde game en er werd op Twitter het meest over gesproken. Ook waren er dit jaar diverse e-sports toernooien live te volgen via Twitter. In de komende maanden zijn er nog veel meer spelers, creators, events, video’s en gesprekken te vinden op het platform.

Wil je meer informatie over de advertentiemogelijkheden op de verschillende social media kanalen? Neem dan contact op met het Social & Content team van ZIGT.