Yes, we kunnen adverteren op Pinterest!
05-04-2019

ZIGT #socialmedia
Yes, we kunnen adverteren op Pinterest!

Voordat je het zonnige weekend ingaat, sluit je de week natuurlijk af met de ZIGT social update. Deze week hebben we een aantal leuke Facebook nieuwtjes en hét nieuws waar heel social adverterend Nederland op heeft gewacht… Lees snel verder!

Pinterest advertising beschikbaar voor Nederlandse adverteerders

Ja, jongens, gister was dé dag waarop Pinterest aankondigde dat Pinterest advertising voor alle Nederlandse adverteerders beschikbaar is. Voor onze nieuw aangewezen Pinterest specialisten was dit fantastisch nieuws en zijn er kleine vreugdedansjes gedaan. Lang verhaal kort, wij zijn heel enthousiast over dit nieuws en gaan de komende tijd test campagnes opzetten om alle ins en outs van Pinterest advertising te ontdekken. Onze collega’s stuurde gistermiddag direct een aantal advertenties door die ze tegenkwamen, zoals van Stocard en ING (zie afbeeldingen hieronder)

Een tijdje geleden schreven we een uitgebreider artikel over Pinterest advertising, zeker de moeite waard om te lezen!

Facebook gaat uitleggen waarom je een bericht te zien krijgt

Iedereen vraagt het zich wel eens af: waarom krijg ik dit bericht eigenlijk te zien? Facebook heeft aangekondigd gebruikers meer inzicht te willen geven in waarom je bepaalde berichten in je tijdlijn te zien krijgt. Daarom kun je binnenkort zien via de 3 stipjes aan de bovenkant van een bericht waarom het in jouw tijdlijn verschijnt.

Facebook stelt strengere regels aan politieke advertenties

Om de tijdlijn van gebruikers schoon te houden van misleidende advertenties en sabotage-campagnes lanceert Facebook een nieuw wapen in de strijd: politieke adverteerders in de EU moeten zich vanaf heden registreren en moeten zich in hetzelfde land bevinden waar ze in adverteren. Deze regels volgen na een aantal schandalen over buitenlandse beïnvloeding van verkiezingen en referenda.

Instagram test het doorspoelen door video’s

Bij andere social media platformen is het al jaren mogelijk: het doorspoelen door video’s. Helaas is dat op Instagram tot op heden niet mogelijk. Maar daar schijnt binnenkort verandering in te komen! De nieuwe feature werd gespot door app-onderzoeker Manchun Wong. In de test is deze functie alleen te gebruiken binnen IGTV en niet binnen de video’s in de Instagram app zelf, maar het is een goede start! Wij kunnen niet wachten tot het is uitgerold!

Twitter werkt aan labelsysteem voor verboden tweets van beroemdheden

Het is al een langere tijd een lastige issue voor Twitter: beroemdheden die tweets publiceren die tegen de regels van het platform ingaan. President Donald Trump is een van de bekendste voorbeeld. Zijn tweets voldoen niet altijd aan de regels van Twitter, maar zijn account wordt niet geband zoals dat bij andere gebruikers wel gebeurt. De reden hiervoor is dat de tweets van de Amerikaanse president te belangrijk zijn volgens Twitter.

Nu heeft Twitter het idee om een labelsysteem te ontwikkelen waarbij dergelijke tweets gemarkeerd worden. Op die manier probeert het platform andere gebruikers meer context te bieden rondom de regelgeving. Wij vinden het een goed initiatief van Twitter om meer de nadruk op de regels te leggen, maar wij weten niet of dit meer of juist minder duidelijk biedt.

Gamen op Snapchat?

We horen de geruchten al een tijdje, maar gamen op Snapchat gaat vanaf volgende week gelanceerd worden. Gister heeft Snapchat bekend gemaakt dat de app uitgebreid gaat worden met een aantal gratis multiplayergames. Je kunt deze games via de chatfunctie spelen door op het raketicoontje te klikken. Je hebt hier minimaal 2 personen voor nodig.

De Snapchat gamers worden ook nog beloond voor het kijken van advertenties. Hier ontvang je upgrades of virtuele munten voor. Wij vinden dit een heel interessante incentive en zijn benieuwd of dit adverteerders positieve resultaten oplevert!

Wil je meer informatie over de advertentiemogelijkheden op de verschillende social media kanalen? Neem dan contact op met het Social & Content team van ZIGT.