Ontmoet Campaign Manager Jari

Ontmoet Campaign Manager Jari

Stel jezelf even voor

Mijn naam is Jari Boer en ik ben 23. Van die 23 jaar ben ik ondertussen ruim drie jaar actief als online marketeer. De afgelopen 2 jaar heeft de focus op performance marketing gelegen en in het bijzonder social advertising. Ik zit in mijn vijfde maand bij ZIGT in Utrecht. Ik woon op vijf minuten lopen van het leukste terras van Den Haag (De grote markt). Om dit uit te balanceren sport ik graag. Ik handbal namelijk al sinds mijn zesde en ben ook niet vies van de sportschool.

Ook aan de slag in Social Advertising? Check de vacatures van ‘Created First part of ZIGT’ in Utrecht

Wat doe je bij ZIGT?

Sinds mei 2022 ben ik onderdeel van het flitsende team van ZIGT in Utrecht. Hier ben ik campagnemanager. Dat houdt in dat ik voor verschillende klanten social mediacampagnes bedenk, optimaliseer en perfectioneer. Een dynamische functie met veel klantcontact en een flikse dosis flexibiliteit. De wereld van social advertising verandert van dag tot dag. Dat maakt dat ons werk in ieder geval nooit saai is. Daarnaast werk ik met hele uiteenlopende klanten qua grootte van budget, propositie en werkwijze.

Naast de dagelijkse taken komt het ook voor dat ik meehelp met het schrijven en presenteren van plannen voor potentiële klanten. We proberen altijd van begin tot eind een waterdicht plan te bedenken waar iemand geen nee tegen durft te zeggen. Ik vind het belangrijk om de learnings mee te nemen van soortgelijke klanten. Ook analyseren en benoemen we trends en ontwikkelingen die we zien op de platformen. Uiteraard voegen we daar de werkwijze die we hanteren aan toe, om uiteindelijk de klant het beste te kunnen helpen.

Wat drijft je?

Social advertising kan je op verschillende manieren insteken. Mijn drijfveer zit ‘m in het analyseren van de data die we verzamelen. Hoe kunnen we van 1 euro, 2 euro maken? Dat is de hamvraag waar ik het meeste tijd aan besteed. Daarnaast vind ik het supergaaf om met ondernemers te werken. Het klantcontact met verschillende mensen die verschillende ideeën in de markt brengen met verschillende verhalen, daar steek ik veel van op en daar put ik energie uit. Ik hou van interactie. Ondanks dat ons werk voornamelijk plaatsvindt in de online wereld, vind ik het contact met collega’s en klanten onmisbaar.

Social advertising is nog redelijk jong en blijft zich snel ontwikkelen. Zo zien we uit het niets een kanaal als TikTok uitgroeien tot een van de grootste platformen. Ook hier kan worden geadverteerd. Deze snelle ontwikkelingen vind ik persoonlijk erg interessant. Steeds denken we alles gehad te hebben en dan zie ik opeens al mijn collega’s BeReals maken. Hoelang zal het duren totdat we daar ook op kunnen adverteren?

Hoe zit het met ZIGT?

Ik begin me steeds meer onderdeel te voelen van een bedrijf met een duidelijke kijk op de toekomst. Onderdeel zijn van een mediabureau wat samenwerkt met mooie brands en ondertussen super veel verschillende disciplines beheerst binnen de marketing, daar ben ik trots op. Ik kijk er naar uit om vaker de handen samen in elkaar te slaan.

En je toekomst?

Een lastige vraag die ik beantwoord met een simpel antwoord: Ik wil beter worden in het werk dat ik doe. Ik ben bij ZIGT komen werken om mijzelf verder te ontwikkelen op het gebied van advertising, maar ook op professioneel vlak. Met de verantwoordelijkheden, vrijheden en vertrouwen die ik krijg blijft dit zich ontwikkelen. De sportman in mij zal altijd beter willen worden en dat is dan ook het plan. Ik zit hier na een paar maanden al goed op mijn plek en dat smaakt uiteraard naar meer.