Ontmoet Media Director Carla

Ontmoet Media Director Carla

Even voorstellen:

Mijn naam is Carla Ebbers. Ik woon in Hoofddorp met man en twee kids, Doerak de kat en nog een bonus kind in Amsterdam. Ik zit in mijn 14e jaar bij ZIGT, daarvoor heb ik in de uitgeverij-wereld gewerkt (Sanoma Men’s Magazines en VNU Business Publications; destijds bekend van o.a. Intermediair).

Wat doe je bij ZIGT?
Ik ben gestart in de functie van Mediaplanner en werk sinds een jaar of 7 in de functie van Media Director. Met de groei die ik heb meegemaakt (18 medewerkers destijds) was geen jaar bij ZIGT hetzelfde. Stilstaan kennen we niet. Wat ik bijzonder vind, is dat ondanks de groei het sterke DNA van ZIGT behouden is gebleven. De onafhankelijkheid, de open cultuur, het ondernemerschap. We merken vaak snel bij nieuwe collega’s of hier een wederzijdse match is. Als blijkt dat die match er is, ontstaan meestal lange termijn relaties.

Carla’s collega worden? Bekijk snel onze vacaturepagina. 

Naast de eindverantwoordelijkheid voor klanten ben ik ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Planners en Consultants. Ik haal er veel plezier uit hen te helpen in hun kracht te komen en om ook succesvol te worden bij ZIGT.

Wat drijft je?
Verbondenheid. Verbondenheid met klanten, met collega’s, met exploitanten. Mooi voorbeeld op klantgebied is dat Lidl na 14 jaar samenwerking met ZIGT (waarvan ik persoonlijk 10 jaar zeer intensief heb samengewerkt met het MarCom-team) opnieuw voor ZIGT koos. In deze lange periode van samenwerking hebben we jaar op jaar het merk op verantwoorde wijze naar buiten gebracht en is Lidl enorm gegroeid. Het vertrouwen, het gevoel vanuit één team te werken en het intense partnership waren doorslaggevend voor Lidl om opnieuw voor ZIGT te kiezen. Dit is wat mij betreft de essentie van mijn baan. Want naast Lidl haal ik veel energie uit de klanten met wie ik samenwerk. Merken verder brengen en lange termijn relaties opbouwen. Geen traditionele bureau-klant-relatie, maar een duurzaam partnership. Het geeft mij het stukje diepgang, wat mij in mijn werk gelukkig maakt.

Bij Lidl hebben we maar liefst 14 jaar lang met ZIGT gewerkt. Carla was het grootste gedeelte van deze tijd ons eerste aanspreekpunt. Jarenlang zorgde zij voor media-advies, -plannen, -inkoop en -monitoring op een zeer hoog niveau. Ik ken werkelijk niemand die klantvriendelijker is dan zij. Bij Lidl zijn we veeleisend en is geen enkele dag hetzelfde. Dat maakte voor Carla niet uit. Ieder verzoek, hoe uitdagend ook, pakte ze op met een grote glimlach. En nog belangrijker: ze fixt het ook altijd. Carla is zeer prettig, gezellig en tegelijkertijd zakelijk in de samenwerking. Een Media Director waar je u tegen zegt. Daarnaast heeft ze écht heel veel kennis, ook van de vaak technisch ingewikkelde online kant. Echt een toppertje!! Ik kan me geen betere media director wensen!
Jorieke de Vries (Head of Marketing Lidl) over onze samenwerking (2021)


Hoe zit het met ZIGT?

Het mooie bij ZIGT is dat wat we altijd al deden steeds meer vorm begint te krijgen. Want hoe leg je uit wie we zijn en waarom we zo zijn? Dat was gewoon zo. Daarbij was ‘transparantie’ een containerbegrip geworden dat te pas en te onpas gebruikt werd in de markt. Ik ben blij met de positionering ‘Freedom to grow’, omdat dit de lading behoorlijk goed dekt. De vrijheid door onze onafhankelijkheid en daarmee de groei van klanten, groei in ontwikkeling van mensen en natuurlijk de groei van ZIGT. Voor mij een belangrijke reden waarom mijn baan bij ZIGT na zoveel jaar nog steeds zo uitdagend is. We zitten ook niet vast in ‘hokjes’. Voorbeeld; een aantal jaar geleden wilde ik meer verdieping vinden in het begeleiden van collega’s bij hun persoonlijke ontwikkeling. Bij ZIGT lag er een kans om op het gebied van HR het performance management beleid te professionaliseren. Deze vrijheid maakt dat ik steeds een stukje Carla aan ZIGT kan toevoegen.

En je toekomst?
Ik ben nog lang niet klaar met het bouwen aan ZIGT! Daarnaast blijven de communicatievraagstukken van deze dag boeiend en wil ik zeker nog geen afscheid nemen van mijn klanten en collega’s.

Even bellen?
Ja, graag! 😊