Verrassende overname KEK Mama
Het Glossy magazine KEK Mama wordt overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend.
KEK Mama richt zich op vrouwen met kinderen en wordt 16x per jaar als Glossy uitgegeven. Bij zowel het blad als het online platform ligt de focus op eerlijke verhalen/interviews en de columns die voor veel herkenning zorgen bij de moeders. Het bereik van het blad ligt op 151.000 NPM 2021-II en de NOM gemeten oplage geeft een oplage van 19.132 aan. (NOM 2020 Q3 t/m 2021 Q2). Ook het platform wordt goed gevonden door de gebruikers.
Juist daarom is de overname verrassend. Waarom een titel die goed loopt wegdoen? DPG Media geeft aan dat ze vinden dat het blad en het platform betere kansen hebben om door te groeien bij een andere partij. Mede omdat Ouders van Nu ook in het portfolio van DPG Media zit, er zijn twee titels/platforms actief met dezelfde doelgroep/lezers.
De print oplage van Ouders van Nu is 35.592 exemplaren (NOM 2020 Q3 t/m 2021 Q2) en het bereik staat op 249.000 NPM 2021-II. Ouders van Nu verschijnt ook 16x per jaar. Het lijkt erop dat er daarom bewust voor is gekozen om van KEK Mama afscheid te gaan nemen om zich volledig te kunnen storten op de groei van Ouders van Nu (vooral de digitalisering). Nu nog even het advies van de Ondernemingsraad van DPG Media afwachten.