Ontmoet Display & Programmatic Consultant Bobby
Stel jezelf even voor
Mijn naam is Bobby, bijna 29 jaar oud, en ik woon in de bruisende wijk de Pijp in Amsterdam. In mijn vrije tijd ben ik vaak onderweg en kun je me vinden bij vrienden, op een gezellig terras, op een festival of in de bioscoop. Als ik niet buiten de deur ben, kun je me waarschijnlijk vinden terwijl ik een film of serie kijk, aangezien ik een behoorlijke nerd ben op dat gebied (een term die ik heb omarmd na het lezen van het boek “Nerds!” van Emilio Guzman en Thijs van Domburg). Ik ben een fan van grote franchises zoals Marvel, Disney, Harry Potter en Star Wars, maar ik verslind ook de ene na de andere serie. Ik houd al mijn kijklijstjes en -voorkeuren bij in drie verschillende apps.
Voordat ik bij ZIGT kwam, studeerde ik (toen nog) Media, Informatie en Communicatie aan de HvA en werkte ik vier jaar lang in social advertising bij twee verschillende bedrijven. Inmiddels werk ik alweer vier jaar met veel plezier bij ZIGT.
Wat doe je bij ZIGT?
Ik ben Display & Programmatic Consultant bij ZIGT. Mijn carrière begon als Display & Programmatic Executive, waarbij ik eigenlijk geen idee had wat deze functie en het mediumtype inhielden. Dankzij mijn kennis van social advertising kon ik echter snel leren en mijzelf ontwikkelen. Als Display & Programmatic Consultant ben ik voornamelijk verantwoordelijk voor strategische vraagstukken op het gebied van display en programmatic. Dit omvat onder andere het opstellen van media- en jaarplannen, betrokkenheid bij new business-trajecten en minder betrokkenheid bij de operationele uitvoering van campagnes, hoewel dit nog steeds een belangrijk onderdeel van mijn dagelijkse taken is.
Daarnaast maak ik deel uit van het OOH (Out of Home) expertteam, waarin ik zowel intern als voor exploitanten het aanspreekpunt ben voor OOH-vraagstukken en kennisdeling. Tot slot presenteer ik zo nu en dan de video-updates van ZIGT.
Het programmatic team is op zoek naar nieuwe collega’s. Interesse? Bekijk de vacatures.
Wat drijft je?
Bij ZIGT streven we ernaar om samen een sterke mediastrategie neer te zetten. Persoonlijk werk ik graag in teamverband en het feit dat we bij ZIGT alles in-house doen, zonder verschillende labels en met onafhankelijkheid, zorgt ervoor dat elke mediaplan of strategie echt als een gezamenlijke inspanning voelt. Hoewel mijn focus voornamelijk ligt op display/programmatic, krijg ik bij ZIGT ook veel mee van de andere teams, wat betekent dat ik voortdurend nieuwe dingen leer en me verder kan ontwikkelen.
Daarnaast kan ik oprecht enthousiast worden van een geweldige campagne. Zelfs vroeger maakte ik afspeellijsten op YouTube met video’s van reclames die ik fantastisch vond. Het feit dat bepaalde campagnes, zoals die van de paarse krokodil of “wij van WC-eend”, iconisch zijn geworden, vind ik ontzettend gaaf. Het laat zien hoe reclame-uitingen een impact kunnen hebben en tot culturele begrippen kunnen uitgroeien.
Hoe zit het met ZIGT?
ZIGT is voor mij meer dan alleen een werkplek. Natuurlijk is dat de essentie, maar veel van mijn collega’s zijn inmiddels ook mijn vrienden of waren al vrienden voordat we bij ZIGT samenwerkten. Het hebben van een goede connectie met mijn collega’s is voor mij van groot belang, aangezien we elkaar meer zien dan wie dan ook. Ik kan me niet voorstellen om te werken op een plek waar iedereen afstandelijk met elkaar omgaat en waar iedereen stipt op dezelfde tijd binnenkomt en weer vertrekt. Bij ZIGT kan ik altijd mijn hart luchten bij veel van mijn collega’s, de vrijdagmiddagborrels duren vaak tot laat omdat het gewoon gezellig is, en we pakken zo nu en dan samen een feestje of festival mee. Vrienden vinden dit vaak opvallend, omdat deze cultuur niet bij veel bedrijven te vinden is.
En je toekomst?
Ik voel me momenteel nog steeds erg op mijn plek bij ZIGT. Binnen mijn huidige functie is er nog steeds veel te leren. Het is een dynamische en uitgebreide markt die voortdurend in beweging is. Op de lange termijn zie ik mezelf graag een meer strategische rol vervullen in de brede zin van het woord, en niet alleen op het gebied van display. Mijn ideale toekomstbeeld is een functie als media-/marketingmanager bij een merk waar ik echt gepassioneerd over ben, en dat betekent voor mij simpelweg Disney (en tegenwoordig ook Lucasfilm en Marvel).