Ontmoet Senior Media Planner Milou
Stel jezelf even voor
Ik ben Milou, 25 jaar (inmiddels niet meer de jongste bij ZIGT) en ik kom uit het vrolijke Katwijk aan Zee. Ik heb Commerciële Economie gestudeerd aan de Haagse Hogeschool en heb hierna nog een Master Marketing gevolgd aan de Erasmus Universiteit. Tijdens mijn studie heb ik mij gespecialiseerd in Marketing, Media en Events. Tijdens deze specialisatie en stages in de media- en evenementenwereld ben ik erachter gekomen dat dit wereldje het helemaal voor mij is.
Wat doe je bij ZIGT?
Ik ben nu bijna drie jaar werkzaam bij ZIGT en inmiddels al doorgegroeid naar Senior Mediaplanner. Ik was benaderd voor deze functie en had geen flauw idee wat een Mediaplanner is en doet. Mocht je hetzelfde hebben, leg ik het graag even kort uit. Die commercials die je ziet op TV en hoort op de radio… die hoor je dankzij mij! Adverteerders komen bij ZIGT om hun boodschap op consumenten over te brengen. Wij kijken dan vervolgens welke mediumtypes het beste bij de campagne passen. Gaan we bijvoorbeeld voor TV, een massamedium waar je goed je visuele boodschap kan laten zien, dan moet er worden bepaald op welke zenders de campagne wordt getoond. Dit is zo specifiek dat ik ook écht bepaal of we zichtbaar zijn bij ‘Wie is de Mol?’ om 20:26 op zaterdag. Concluderend, samen met mijn collega’s zorg ik ervoor dat we een mediacampagne bedenken, uitvoeren en evalueren.
Wat drijft je?
Wat mij drijft is de diversiteit die ik elke dag in mijn werk ervaar. Ik focus me op offline mediumtypes, wat betekent dat ik bezig kan zijn met TV, radio, print en out-of-home. Dit maakt elke dag weer anders én daarmee nooit saai. Daarnaast word ik ook enorm uitgedaagd, zoals bijvoorbeeld bij het maken van een mediaplan voor TV. Bij TV-plannen voor grote klanten gaat het soms wel om een miljoen euro, en dan is het mijn taak om een mooi mediaplan neer te zetten en kloppend te maken.
Hoe zit het met ZIGT?
ZIGT is gezelligheid! Ik vind het heel belangrijk dat ik het naar mijn zin heb met de mensen waarmee ik werk. Toen ik net begon bij ZIGT werd mij gelijk duidelijk dat ik hier helemaal thuis ben, en al snel kwam ik erachter dat ook het werk ook heel goed bij mij past. ZIGT is een plek waar je echt jezelf kunt zijn, waar je goed kunt groeien (zowel professioneel als persoonlijk) en waar je mening wordt gewaardeerd. Daarnaast vind ik de vrijheid die ZIGT biedt ook heel fijn. Ik ben afgestudeerd in het Corona tijdperk, wat toch betekende dat ik veel vanuit huis heb gedaan. Vijf dagen elke week naar kantoor klonk daarom ook niet als muziek in mijn oren. Bij ZIGT is het mogelijk om twee dagen per week vanuit huis te werken, iets waar ik als anti-ochtend mens dan ook graag gebruik van maak.
En je toekomst?
Ik heb mijzelf de afgelopen jaren veel mogen focussen op het mediumtype TV. Bij ZIGT werken we ook met expertteams en ik zit om deze reden dan ook in Team Kijken. De aankomende tijd wil ik me nog verder verdiepen in alle andere offline mediumtypes en daar net zo’n expert in worden als dat ik mezelf ondertussen mag noemen in TV. Wanneer ik alle offline mediumtypes helemaal onder de knie heb, hoop ik komend jaar door te groeien naar Consultant. Ik vind het namelijk erg leuk om nog meer verantwoordelijkheid te krijgen en dieper bij het strategisch advies betrokken te zijn om zo ook mijn eigen kennis te testen. Van mij is ZIGT in ieder geval nog niet af!