Ontmoet Social Campaign Manager Floor-Anne
Stel jezelf even voor
Hi! Ik ben Floor-Anne, 25 jaar en woon in Purmerend met mijn vriend en kat. In juni 2023 studeerde ik af van mijn studie Creative Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Deze studie boeide me vanwege de kans om me te verdiepen in marketing, digitale media en schrijven.
Wat doe je bij ZIGT?
Als Social Campaign Manager ligt mijn focus op het managen van social media campagnes. Mijn verantwoordelijkheden omvatten het opstellen van mediaplannen zodra we een campagnebriefing hebben ontvangen. Hierbij overwegen we de geschikte kanalen voor zowel de klant als de campagne, de doelgroep, de omvang en de passende doelstellingen. Het opstellen van een mediaplan brengt ook uitdagingen met zich mee, zoals het beheren van het budget.
Na het afronden van het mediaplan bespreken we dit met de klant om ervoor te zorgen dat beide partijen tevreden zijn bij de start van de campagne. Vervolgens zet ik de campagne op, waarbij ik tijdens het verloop de prestaties monitor en optimaliseer. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat de doelgroep de advertentie te weinig of juist te vaak ziet, in welk geval ik de campagne optimaliseer. Deze optimalisatiebesprekingen voer ik regelmatig uit met mijn collega’s, wat de samenwerking bevordert en een open communicatiecultuur stimuleert.
De teamgerichte aanpak en de bereidheid van iedereen om vragen te beantwoorden en tips te delen, zijn aspecten die ik waardeer bij ZIGT. Dit creëert een gevoel van zekerheid en biedt voortdurende leermogelijkheden. Na afloop van elke campagne wordt er een evaluatie uitgevoerd, waarbij we de belangrijkste punten bespreken en nadenken over manieren om de volgende campagne nog succesvoller te maken.
Met welke ambitie heb je gesolliciteerd bij een mediabureau?
Ik heb gesolliciteerd bij ZIGT omdat ik mezelf wil doorontwikkelen als professional in de mediawereld. Door de diversiteit aan klanten en taken sprak het werken bij een bureau mij erg aan. Tijdens mijn sollicitatieproces kreeg ik al direct het gevoel dat ik hier de ruimte kreeg om te groeien en mezelf door te ontwikkelen. Ook ervoer ik de sfeer in het gebouw direct als fijn en warm, waardoor ik me gelijk erg op mijn gemak voelde.
Wat heeft je verrast in de functie van Social Campaign Manager?
Wat mij verraste in mijn rol als Social Campaign Manager, was de hoeveelheid werk voorafgaand aan en tijdens een campagne. Ik was niet op de hoogte van de hoeveelheid voorbereiding en inzet die plaatsvindt, zowel voorafgaand als tijdens een campagne, om deze optimaal te laten verlopen. Naast het werk van planners, die ervoor zorgen dat alles tijdig bij de klant en ons is, zijn er ook grondige besprekingen om het maximale uit de campagne te halen. Verder ben ik verbaasd over de talloze mogelijkheden die er zijn om campagnes te optimaliseren en zo het resultaat te verbeteren.
Hoe heb jij Freedom to Grow ervaren? Heb je een voorbeeld van hoe jij gegroeid bent?
De Freedom to Grow bij ZIGT heb ik ervaren door direct ruimte te krijgen om campagnes zelf op te zetten, foutjes te maken en daarvan te leren. Samen met collega’s zochten we naar oplossingen voor deze foutjes. Ik kreeg ook de kans om zelf initiatieven te nemen, zoals het schrijven van een artikel dat werd gepubliceerd op Frankwatching, iets wat ik aan het begin van mijn dienstverband niet had verwacht.