Instagram Reels voor business in 6 stappen
26-05-2021

Instagram Reels voor business in 6 stappen

Instagram Reels – je hebt er vast van gehoord: de look-a-like TikTok filmpjes in de Instagram app. Maar wat levert de inzet van Instagram Reels jou als adverteerder nu op? In de snel veranderende digitale wereld van vandaag en de strijd om de zichtbaarheid van content, is het cruciaal om goed op de hoogte te blijven van de verwachtingen van jouw doelgroep. Zéker als millennials en Gen Z tot jouw doelgroepen behoren.

Maar waarom specifiek Instagram Reels? Reels gebruikt een bewezen (lichtelijk verslavende) formule om Instagram-gebruikers aan te trekken en te betrekken. Bovendien, omdat Reels een nieuwe functie is, kun je er zeker van zijn dat het algoritme van Instagram de voorkeur geeft aan accounts die regelmatig dergelijke video’s publiceren en interactie genereren aan de hand van Reels. Dit is dan ook hét moment om deze korte video’s te gebruiken om een groot publiek te bereiken. Om zelf snel van start te gaan, delen we een zes-stappen aanpak voor het creëren van een Instagram Reel.

  • Stap 1: Open Instagram en ga naar het Verhalen-scherm. Blader naar Reels onder aan het scherm.
  • Stap 2: Gebruik de vier creatieve tools om jouw Reel te maken:
    – muziek (zoek en voeg muziek toe aan de video)
    – snelheid (versnel of vertraag videoclips)
    – effecten (voeg filters toe aan de video)
    – timer (bepaal hoe lang je video loopt voor)
  • Stap 3: Tik en houd de opnameknop ingedrukt. (Als je besluit een timer in te stellen, zie je een aftelling voordat de opname begint.)
  • Stap 4: Wanneer je klaar bent tik je op de opnameknop om de clip te beëindigen. Tik er nogmaals op om een
    nieuwe clip op te nemen. Na het opnemen van één clip, zie je de uitlijnknop onder de timer. Hiermee
    is het mogelijk om objecten uit de vorige clip uit te lijnen om naadloze overgangen te creëren.
  • Stap 5: Klaar met het opnemen van jouw Reel? Je kunt deze nu verfraaien met tekeningen, tekst en stickers.
  • Stap 6: Tik op de > knop rechts onderin om jouw Reel te publiceren.

Benieuwd hoe dit eruit kan zien? Bekijk onderstaande voorbeelden van onze klanten.

Servero
bonprix

In het voorbeeld van Servero wordt duidelijk dat Instagram Reels ook heel goed ingezet kunnen worden in samenwerking met influencers. In de nieuwste campagne voor bonprix gaan we ook werken met influencers die Instagram Reels creeëren om de verschillende outfits te laten zien. Stay tuned voor meer inspiratie!

Veel plezier met het maken van jouw Reels op Instagram! Deel deze vooral met ons, dat vinden we leuk!

Simone Strijbis
Simone Strijbis
Social Advertising Director