SEA Maturity Scan zorgt voor een frisse blik
09-10-2023

SEA Maturity Scan zorgt voor een frisse blik

Tunnelvisie, iedereen kent het fenomeen. Je beheert je Google Ads-campagnes al jaren en daardoor bekijk je jouw campagnes altijd met dezelfde bril. Hierdoor loop je het risico dat je eventuele punten en kansen niet meer opmerkt.

Een frisse blik kan dan wonderen doen. Het biedt de mogelijkheid om waardevolle inzichten te verkrijgen en het account naar een hoger niveau te tillen. Dankzij onze ervaring en kennis bekijken wij jouw campagnes op een andere manier dan jij dat doet. Na het bekijken van tientallen accounts durf ik dat wel te beweren.

Daarom hanteren wij de SEA Maturity Scan. Hoe volwassen is jouw SEA? Waar liggen jouw pijnpunten en kansen in het account? Wat moet er echt aangepast worden? Waar lekt kostbaar budget weg? Waar valt de echte winst te behalen? Dit zijn allemaal vragen die we gaan beantwoorden.

Geen gratis product waar simpelweg een script op je account wordt losgelaten. Maar consultants met tientallen jaren ervaring in SEA die je account grondig analyseren en bruikbare adviezen verstrekken die jouw bedrijf vooruit helpen!

Past de opzet nog bij de huidige bedrijfsdoelen?

Vaak gaat het hier mis. Als je al jarenlang campagnes hebt lopen, kan het zomaar zijn dat de aanpak en focus niet meer aansluiten bij je huidige doelstellingen. Daarom beginnen we ook met een uitgebreide intake. Hierdoor  krijgen we een duidelijk beeld van waar je mee bezig bent en waar je naartoe wilt. Wat zijn de doelstellingen en KPI’s die je wilt bereiken? Zodra wij dit weten, kunnen wij het account op de juiste manier analyseren om de zwakke punten en kansen in kaart te brengen.

Hoe pakken we dit aan?

Zoals aangegeven, is een intake erg belangrijk om de SEA-scan echt waardevol voor je te maken. Nadat dat is gedaan, kunnen wij aan de slag met de scan. Wij kijken vanuit meerdere thema’s naar een SEA-account, namelijk:

  • Account
  • Strategie
  • Campagnes
  • Doelgroepen
  • Conversie(s)

Onder elk thema staat een lijst met taken/beoordelingscriteria die worden beoordeeld om een passende evaluatie te kunnen geven. In totaal beoordelen we 117 punten om de volwassenheid van je account te meten.

Binnen elk thema kun je zogenaamde ‘aandachtspunten’ scoren. Is een bepaalde taak volbracht? Is het complex om dit uit te voeren? En wat is dan de impact hiervan?

Zodra alle taken zijn uitgevoerd, hebben we per thema een totaalscore. Dit geeft ons een duidelijk beeld van hoe het account er wat ons betreft voorstaat.

Het inhoudelijke werk is daarmee afgerond. Vervolgens maken wij de inhoud die specifiek op jou van toepassing is visueel, zodat we tijdens de presentatie van de scan onze bevindingen heel overzichtelijk kunnen delen. Wat gaat er goed en waar liggen de kansen? Deze worden concreet besproken, allemaal met als doel om het account verder te verbeteren.

Moet ik hiervoor al klant zijn van ZIGT?

Het simpele antwoord is: nee. Wij voeren dit uit voor iedereen, klant of geen klant. Je staat vrij om deze bevindingen ook te bespreken met je eventuele huidige SEA-partner. Er is geen verplichting om dit aan ons uit te besteden. Maar dat mag natuurlijk wel.

Contact?

Heb je vragen over de SEA Maturity Scan of kom je graag met ons in contact? Neem dan vooral contact op met rien.van.wolfswinkel@zigt.nl.

Rien van Wolfswinkel
Rien van Wolfswinkel
Teamlead / Online Marketing Consultant