First in-line
Snapchat investeert flink in nieuwe AR mogelijkheden
Snapchat blijft een enorm populaire app onder jongeren. In Nederland heeft Snapchat 2,7 miljoen gebruikers en ongeveer 1,5 miljoen mensen gebruiken de app dagelijks. 52% van die doelgroep is tussen de 15-19 jaar. Echter ligt er concurrentie op de loer: nieuwkomer TikTok. Hoe blijft Snapchat zich vernieuwen om relevant te blijven? Een aantal highlights op een rij!
In juni gaf Snap een Snap Partner Summit waarin het bedrijf achter de populaire app Snapchat verschillende nieuwe functies introduceerde zoals Happening Now, Voice Scan en nieuwe AR-mogelijkheden.
What’s Happening Now?
Happening Now is een sectie binnen Discover in de app, waar het laatste nieuws, events en het weerbericht te zien zijn. Hiervoor gaat Snap samenwerkingen aan met grote nieuwsmerken zoals NBC News, Daily Mail en BuzzFeed News. Of daar ook Nederlandse partijen bijzitten is nog niet bekend. Met deze nieuwe feature kun je als gebruiker ook in de Snapchat app op de hoogte blijven van het nieuws in de wereld.
Filters oproepen met je stem
Bovendien breidt de app de scanfuncties uit. Zo kun je naast muziek en producten straks ook planten, bomen, hondenrassen en voedingsingrediënten identificeren om er meer over te weten te komen. Ook gaat Snapchat samenwerkingen aan met verschillende merken. Je kunt dan bijvoorbeeld een product scannen, waarna je met Augmented Reality een volledige collectie van het merk of verwante bijpassende producten kunt zien. Met de nieuwe optie Voice Scan kun je ook stemcommando’s geven om bijvoorbeeld een filter toe te passen.
Augmented Reality wordt steeds meer de werkelijkheid
Snapchat is al een van de leading apps als het om Augmented Reailty gaat. Het platform doet er echter nog een stapje bovenop. Snapchat komt namelijk met Local Lenses, waarbij lokale omgevingen, gebieden of gebouwen omgetoverd kunnen worden in een AR wereld. Ook de Lens Studio waarin designers hun eigen lenzen kunnen ontwikkelen wordt uitgebreid met Face Landmarks en Face Expressions, waarmee gezichten, handbewegingen en loopbewegingen beter getrackt kunnen worden. Hierdoor is het makkelijker om in real time AR weer te geven, bijvoorbeeld door AR schoenen te passen en er daadwerkelijk mee te kunnen lopen. Hoe gaaf is dat?!
Ben je benieuwd wat de Snapchat en Augmented Reality voor je merk kunnen betekenen? Laat het ons dan vooral weten en we helpen je graag verder!