Ontmoet Media Planner Anne

Ontmoet Media Planner Anne

Stel jezelf even voor

Sinds zeven maanden maak ik deel uit van het ZIGT-team als Media Planner. Voor ik bij ZIGT werkte, deed ik twee studies: Toegepaste Psychologie en Communicatiewetenschappen, welke ik op 25-jarige leeftijd afgerond heb. Ik woon nu al ruim drie jaar in Haarlem, samen met twee huisgenoten, maar ben opgegroeid in Heemstede. Beide plaatsen liggen dicht bij Hoofddorp, wat ZIGT tot een prettige werklocatie maakt om naartoe te reizen.

Wat doe je bij ZIGT?

In het Media-team zijn we verantwoordelijk voor het ontwikkelen van mediastrategieƫn voor diverse opdrachtgevers. We creƫren, beheren en optimaliseren campagnes en streven naar de beste oplossingen en invullingen voor elke opdrachtgever. Mijn rol binnen het Media-team is die van Media Planner. Ik ben verantwoordelijk voor de planning en uitvoering van mediacampagnes.

Enkele van mijn dagelijkse werkzaamheden omvatten het inplannen van radiospotjes op verschillende radiozenders, het analyseren van welk programma het best aansluit bij specifieke doelgroepen, het monitoren van campagnes om de voortgang te beoordelen, en het schrijven van updates om de opdrachtgever op de hoogte te houden van de huidige status van de mediacampagnes.

Gelukkig voer ik deze taken niet alleen uit; het mediateam bestaat uit verschillende lagen, waarbij ik altijd samenwerk met andere planners, consultants en directors binnen een account (klant). Dit maakt het werk prettig omdat er altijd ruimte is voor overleg en samenwerking.

Met welke ambitie heb je gesolliciteerd bij een mediabureau?

Voor mij was een mediabureau onbekend terrein; ik had vrijwel geen idee wat zo’n bureau precies inhield. Via mijn netwerk kende ik iemand die bij ZIGT werkte. Zij kon mij meer vertellen over het werken bij een bureau. Toen ze aangaf dat ze bij ZIGT nog mensen zochten, was ik al snel verkocht. Ik heb namelijk altijd al interesse gehad in de mediawereld en wilde graag snel aan een nieuw avontuur in de media beginnen.

Wat heeft je verrast in de functie van Media Planner?

Eigenlijk heeft veel mij verrast binnen de functie. Eerst stond ik niet echt stil bij hoe reclames op bijvoorbeeld de televisie tot stand kwamen. Nu ik dit werk doe, merk ik dat daar toch heel wat stappen aan voorafgaan voordat jij thuis als kijker op de bank een reclamespotje voorbij ziet komen.

Hoe heb jij Freedom to Grow ervaren?

Ondanks dat ik natuurlijk nog maar kort werkzaam ben bij ZIGT, merk ik dat ik gegroeid ben in mijn functie. De eerste maanden stonden met name in het teken van het opdoen van kennis en het onder de knie krijgen van de werkzaamheden. Na zeven maanden merk ik dat ik mijn taken zelfstandiger kan uitvoeren en dat ik een veel beter beeld heb gekregen van hoe de hele mediawereld in elkaar steekt.