Case Channable66% lagere kosten per advertentie-aankoop met de Dynamic Image Editor van Channable
- Strategy & Insights
- Retail
Samen met klanten zoeken we bij ZIGT altijd naar nieuwe manieren om effectiever te adverteren via socialmediakanalen. Dit keer werden we in dit streven een handje geholpen door Channable.
Over Channable
Sinds kort is Channable meer dan alleen een feed management tool. Met de Dynamic Image Editor begeeft Channable zich nu ook op het gebied van content creatie. Met deze nieuwe tool creëer je op grote schaal geoptimaliseerde en relevante product-advertenties voor verschillende social kanalen, direct in je feed.
Met een handige drag-and-drop image editor werk je in no-time een template uit dat volledig on-brand is. Zo optimaliseer je jouw feed-based advertenties zonder daarvoor veel tijd kwijt te zijn aan design, of ieder individueel product image in de store aan te passen.
Voeg bijvoorbeeld speciale promotie-uitingen toe aan de feed die uniek zijn voor je product. Is het product in de sale? Dan wordt dit automatisch getoond in het template.
Wordt het product gratis verzonden? Door deze informatie toe te voegen aan je productfeed weet Channable dat het een ander template moet toepassen waarin juist gratis verzending wordt benadrukt.
Zo laat je altijd het juiste bericht zien bij het juiste product, zonder dat je hiervoor zelf hoeft te ontwerpen. Handig toch? Dat dacht Colaris ook, dus zijn ze samen met ZIGT aan het testen geslagen.
Het produceren van een mooi template lieten we over aan de klant, die weet immers het beste wat bij de brand past. Het instellen van de feed deden wij zelf, om de tool goed te begrijpen. Met deze handleiding lukte het ons de feed klaar te maken en te koppelen aan Meta.
De test
Om te testen of de Dynamic Image Editor zijn geld waard is, lieten we een nieuw gecreëerde advertentie gelijktijdig draaien met de variant zoals we deze altijd al inzetten.
Deze dynamische carrousel laat op basis van het gedrag van de gebruiker een product uit de feed zien, om zo relevantie van de advertentie (en dus de kans op conversie) te maximaliseren.
Specifiek liepen deze advertenties tegelijkertijd in dezelfde campagne in Meta, waar de uitingen werden uitgeleverd op Facebook en Instagram.
De verwachting was dat de dynamische carrousel-advertentie met een custom achtergrond en messaging een betere kosten per advertentie-aankoop zou behalen dan de reguliere carrousel met witte achtergrond.
Na een periode van 2 weken was de data binnen.
Variant A: Productfeed met witte achtergrond + Logo

Variant B: Productfeed met on-brand achtergrond en messaging

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?
We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.


















