Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
  1. Home
  2. Cases
  3. Efficient zoekwoordenonderzoek voor kookwinkel oldenhof

Case Kookswinkel OldenhofEfficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

Zoekwoordenonderzoek is een belangrijk onderdeel binnen SEO om vraag in kaart te brengen. Waar zoekt de doelgroep naar? Op basis van die informatie kun je vervolgens de blauwdruk van je website uitwerken.

 

  • Paid media
  • Performance

Bij een grote webshop als Kookwinkel Oldenhof is dit een tijdrovend proces. Elke mogelijke filtercombinatie is namelijk interessant en wil je daarom uitzoeken. Hoe doe je dit proces efficiënt zonder dat je veel waste hebt?

Screaming Frog als basis

Screaming Frog is een programma waarmee je op schaal technische fouten kunt opsporen voor jouw website. Sinds versie 20 van Screaming Frog is het mogelijk om JavaScript code uit te voeren nadat een pagina gecrawld is. Die functie biedt ons de mogelijkheid om alle filter combinaties op te halen, te verrijken, en vervolgens gestructureerd te ‘exporteren’ binnen Screaming Frog. Het verrijken gebeurt in Screaming Frog direct met AI. Als een filter naam ‘roestvrij staal’ is, willen we namelijk ook ‘rvs’ in het rijtje. De kans dat gezocht wordt op rvs [productnaam] is namelijk groter dan roestvrij staal [productnaam].

Screaming frog crawl

Exporteren naar Excel geeft ons de belangrijkste input: mogelijke combinaties. De ‘basis’ zoekwoorden voegen we handmatig toe, gezien de hoeveelheid is dit proces gelukkig wel snel gedaan. Het resulteert in rijtjes met zoekwoorden die gecombineerd kunnen worden tot zoekwoorden.

Crawl 2

Het eindresultaat

Met een bulk keyword mixer mixen we de rijtjes aan elkaar en halen we in één keer het zoekvolume op. In plaats van rijen met losse woorden krijgen we nu zoekwoorden waarvoor we het zoekvolume op kunnen halen.

Alle pannenAlle pannen - materiaalGemixt
panKoperpan koper
pannenKoperenkoper pan
 Gietijzerpan koperen
 Gietijzerenkoperen pan
  pan gietijzer

Doordat dit proces in bulk gedaan wordt, krijgen we als export de gecombineerde rijtjes mét zoekvolume. Het eindresultaat is een voor geclusterd bestand met relevante zoekwoorden, verzameld via een efficiënte werkwijze.

Crawl 3

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij10
  • Over ZIGT
Contact

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases
Afbeelding met man die muziek luistert

Open Universiteit: merkpositionering en kennisdeling via podcasting

  • Paid media
  • Performance
Afbeelding van OOH-uiting met tekst 'word examinator'

CBR werft met succes examinatoren tijdens landelijk personeelstekort

  • Paid media
  • Performance
Afbeelding van een Pathé bioscoop

Maximale kijkimpact: offline impact met Pathé Thuis

  • Paid media
  • Performance
Header afbeelding van vrouw met bloem

Hoe Nederlandse vrouwen bonprix omarmden

  • Paid media
  • Performance
Afbeelding van etende mensen in een park

Het begint op Marktplaats

  • Paid media
  • Performance

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Afbeelding Big tech artikel

Big Tech domineert de Nederlandse advertentiemarkt: gemak boven alles

Nieuws
23 april 2025
Afbeelding van ads

Online advertising: zichtbaarheid is geen garantie voor effectiviteit

Nieuws
22 april 2025
Afbeelding van AI persoon

AI-influencers: geef ze de tijd

Nieuws
19 maart 2025
positie in blokken

Wat is de CTR van topposities in Google (2025)? Dit onderzoek geeft je inzicht

Nieuws
03 maart 2025
Duurzaamheid header

De mediabranche moet duurzaamheid structureel op de agenda zetten

Nieuws
24 februari 2025