Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
  1. Home
  2. Solutions
  3. Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie is meer dan alleen het plaatsen van vacatures. Deze vorm van strategische communicatie zorgt ervoor dat je je als (potentiële) werkgever op de juiste manier positioneert op de arbeidsmarkt. Het doel van recruitment marketing is om passende medewerkers aan te trekken en te behouden. Bij ZIGT hebben wij ruime ervaring binnen dit vakgebied waarbij we onze klanten helpen met het realiseren van de doelstellingen.

Waarom arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie bestaat uit diverse communicatielagen die gezamenlijk worden ingezet om je als aantrekkelijke werkgever te positioneren bij (potentiële) medewerkers. Hierbij is het doel om talent aan te trekken, te binden en te behouden. Maar ook om het werkgeversmerk (employer brand) te versterken.

Elk specifiek doel binnen de arbeidsmarktcommunicatie is onderdeel van de totale strategie. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Employer branding
  • Wervingscampagne
  • Vergroten van bekendheid als werkgever
  • Aantrekken van specifieke doelgroepen

Bij ZIGT weten wij als geen ander dat het formuleren van de juiste doelstellingen essentieel is voor een sterke basis van de arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Twijfel je of de juiste doelen zijn gesteld? Onze collega’s bij strategy helpen je graag met de SMART-formulering.

Wat biedt ZIGT op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie

Er zijn verschillende manieren om media in te zetten voor het behalen van doelstellingen in een arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Als fullservicebureau hebben wij diverse tools en (doelgroep)data tot onze beschikking voor het juiste media advies. Omdat wij bekend zijn met alle soorten media, zijn wij in staat om de juiste mediamix te creëren voor iedere doelstelling.

Bij een gerichte wervingscampagne op basis van recruitment marketing is een combinatie van social media, Google advertising en radio vaak een passende oplossing. Bij een employer branding campagne is dat bijvoorbeeld meer (Digital) Out of Home (DOOH), online video of podcast advertising.

Bij elke media inzet maken wij gebruik van doelgroepgerichte targeting. Het inzetten van (Digital) Out of Home in de regio van universiteiten - voor het vinden van de juiste trainees -, is een slimme aanpak. Op deze manier zorgen we op een kostenefficiënte manier dat de media bijdraagt aan de doelstelling. 

Naast media is ook de website van de werkgever van essentieel belang. Hier leidt immers alle communicatie naartoe. Onze collega’s van D&T zorgen ervoor dat de communicatie en de advertising aansluiten op de landingspagina.

Return on Investment (ROI) bij recruitment marketing

De inzet van verschillende media draagt bij aan de doelstellingen van arbeidsmarktcommunicatie, maar hoe maak je die impact inzichtelijk? Wat zijn bijvoorbeeld de kosten per sollicitant?

Wij werken met een real-time dashboard waarin alle mediaprestaties (KPI’s) overzichtelijk zijn weergegeven. Door dit dashboard te koppelen aan externe klantdata, zoals het aantal online sollicitaties of ingevulde contactformulieren, berekenen we de Return on Investment.

Zo sturen we snel bij en zorgen we ervoor dat alle media inzet blijvend kostenefficiënt bijdraagt aan de wervingsdoelstellingen.

Contact?

Wil jij weten hoe je media inzet bijdraagt aan het bereiken van jouw arbeidsmarktcommunicatie doelstellingen? Neem dan contact op!

Foto van Bob Mosch

Bob Mosch

Digital Media Director

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij
  • Over ZIGT
Contact

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding

Swapfiets: nieuw design resulteert in stijging abonnementen

  • Design & Technology
  • Strategy & Insights
  • Branding

Development van online bloemenplatform

  • Design & Technology
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Riedel-thumbnail

Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media
A70-thumbnail

Van TikTok naar werkvloer: hoe we jongeren hebben geënthousiasmeerd voor een opleiding in de Transport en Logistiek

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Streaming

Amazon en Netflix bundelen krachten binnen streaming-advertising

11 september 2025
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Video digitale toegankelijkheid

Het belang van digitaal toegankelijke website

Video update
20 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap volgens ZIGT

De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap

Video update
05 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Teaser native ads artikel

Waarom zouden native ads onderdeel uit moeten maken van de mediamix?

Video update
11 juli 2025