Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
  1. Home
  2. Solutions
  3. Retail

Meer zichtbaarheid en omzet met Retail Media

Ben je voor jouw merk op zoek naar directe zichtbaarheid bij klanten die al klaar zijn om te kopen? Met Retail Media heb je de mogelijkheid om slim in te spelen op de relevante koopmomenten in (digitale) winkels. Bij ZIGT brengen we retailers en merken samen om maximaal resultaat te behalen middels een gedegen omnichannel strategie en passend advies. Met als resultaat: meer zichtbaarheid, meer conversie, en meer grip op elke marketing en retail euro die je investeert. Ook benieuwd wat Retail Media met jouw merk doet?

Waarom Retail Media en Retail Marketing

Retail Media is de afgelopen jaren sterk gegroeid als kanaal en vormt steeds vaker een vaste waarde in de totale marketing mix. Het wordt ook wel Retail Marketing genoemd. Met als grootste voordeel dat je adverteert op plekken waar mensen actief zoeken naar producten, denk aan marketplaces als bol.com, Amazon of supermarkt apps. Maar ook bij bekende retailers zoals Jumbo, Albert Heijn en Kruidvat. 

Dankzij de beschikbare first-party data van de retailers bereik je exact de juiste doelgroep, op het juiste moment in de klantreis. Of het nu gaat om display, sponsored product listings, of promoties op de digitale schap rand: Retail Media of Retail Marketing is een efficiënt, meetbaar en conversiegericht kanaal.

Onze aanpak: onafhankelijk, strategisch en schaalbaar

Bij ZIGT werken we 100% onafhankelijk. We zijn niet gebonden aan specifieke retailers of platforms en denken alleen vanuit jouw doelstellingen.

Samen maken we een Retail Media-strategie die past bij jouw merk en bedrijfsdoelstellingen. Van brand awareness in de oriëntatiefase, tot sales activatie bij de aankoop: wij zorgen voor een optimale mix van formats, targeting en optimalisatie.

We werken onder meer samen met partijen als:

  • Bol
  • AH Retail Media Services
  • Jumbo
  • Retail Media-netwerken van o.a. Blokker, MediaMarkt, Kruidvat en meer
     
grafieken op de foto

Data en doelgroep centraal

Retail Media is een kanaal waarin de juiste match tussen boodschap en koopintentie bij elkaar komt. Dankzij de beschikbare retailerdata, zoals zoekgedrag en aankoopgeschiedenis uit winkelmand informatie (door klantenkaarten), wordt er hypergericht getarget. Door content, timing en kanaal af te stemmen op de gebruiker, benut je elke kans om top-of-mind en top-of-page te blijven. Dit biedt niet alleen kansen voor merken die al in het schap liggen, maar zeker ook voor merken die op andere momenten in contact willen komen met potentiële nieuwe klanten.

Conversie stimuleren met creatieve formats

Een goede Retail Media-marketingcampagne valt op en overtuigt. Daarom denken we ook graag mee over copy, visuals en de beoogde inzet. Van wobblers aan het schap tot vloerstickers, en van online display-banners tot inzet op digitale schermen: we zorgen dat je boodschap opvalt en past bij het kanaal en de koper.

Klaar om aan de slag te gaan met Retail Media?

Of je nu al actief bent op retailplatformen of net begint: wij helpen je met een heldere strategie, slimme inzet en meetbare resultaten. Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek voor Retail Marketing inzet.

Rogier

Rogier van den Hoed

Performance Marketing Director

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding

Swapfiets: nieuw design resulteert in stijging abonnementen

  • Design & Technology
  • Strategy & Insights
  • Branding

Development van online bloemenplatform

  • Design & Technology
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Riedel-thumbnail

Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media
A70-thumbnail

Van TikTok naar werkvloer: hoe we jongeren hebben geënthousiasmeerd voor een opleiding in de Transport en Logistiek

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Header artikel focus op tv

Waarom focus in je TV-commercial echt werkt

Nieuws
05 november 2025
Foto Max BossData

Zo weet je eindelijk welke online campagnes de kassa vullen

Nieuws
04 november 2025
ZIGT op Groei Welkoop

Hoe Welkoop groeit met advies, emotie en loyale klanten

Podcast
29 oktober 2025
Nicky Levinschi

‘Het draait niet om bereik maar om businessimpact’

Nieuws
23 oktober 2025
DOOH voor videostrategie

Wanneer is buitenreclame interessant voor jouw videostrategie?

Nieuws
20 oktober 2025
Merkherkenning

Welk videoplatform levert de meest effectieve merkherkenning op?

01 oktober 2025
ZIGT op Groei - NIO

NIO herdefinieert de autowereld door focus op community marketing

Podcast
25 september 2025
Print versus digitaal

Waarom de fysieke folder nog steeds onderdeel moet zijn van je marketingstrategie

22 september 2025
Streaming

Amazon en Netflix bundelen krachten binnen streaming-advertising

11 september 2025
ZIGT
  • Cases
  • Werken bij12
  • Actueel
Contact