Maximale kijkimpact: offline impact met Pathé Thuis

Succesverhaal
Maximale kijkimpact: offline impact met Pathé Thuis

Er is een enorm aanbod aan streamingdiensten, waarbij Pathé Thuis een van de spelers is die actief is op de Nederlandse markt. Naast het bereiken van het publiek in de Pathé bioscopen, wil Pathé ook de Nederlandse huiskamers bereiken. Dit doen ze onder andere door grote filmtitels die in de bioscoop hebben gedraaid, ook op hun platform aan te bieden. Om hier aandacht voor te genereren, maken ze gebruik van zowel digitale als offline kanalen.

Sinds 2020 is ZIGT de partner van Pathé Thuis op het gebied van (D)OOH. Door extra inzet van (D)OOH worden er meer videoplays gerealiseerd voor hun aanbod aan topfilms. Daarbij wordt gekeken naar plekken waar we de doelgroep kunnen bereiken met high-impact schermen (schermen die groter zijn dan abri’s) voor maximale aandacht.

Het is een succesvolle formule gebleken voor Pathé Thuis om door middel van targeting in specifieke regio’s extra plays te genereren. Dit zien ze duidelijk terug in hun eigen data. In de periode waarin de films worden gepromoot op de (D)OOH high-impact schermen, is er een duidelijk waarneembaar effect op het aantal videoplays van de specifieke film.

De conversieratio’s op de betreffende filmpagina’s in de stad van de inzet stijgen gedurende de (D)OOH inzet. Naast het stijgende conversieratio zien we ook stijging op zoekgedrag naar de film (zowel op pathe-thuis.nl als daarbuiten in Google en Bing).

Tom Verdonck Performance Marketeer, Pathé Thuis

Er wordt gekozen voor een hoge mediadruk op het moment dat een nieuwe film wordt uitgebracht in het weekend. Het gaat erom je eigen kracht te versterken in plaats van te proberen een zwak moment te versterken. Dit gebeurt in combinatie met Display en verschillende performance inzetten die allemaal worden gekoppeld vanuit een feed.

Fast X

Voor de film Fast X had ZIGT de opdracht gekregen om verder te kijken dan wat we tot nu toe hadden gedaan. De releasedatum van de film viel dit keer midden in de zomervakantie, meestal niet het moment waarop mensen binnen voor de buis gaan zitten. Dit vroeg om een andere tactiek. De basis van het plan was nog steeds het gebruik van high-impact schermen, omdat is gebleken dat deze ook in eerdere campagnes de meeste impact weten te realiseren. Dit werd vergeleken met kleinere formaten met bereik in een groter gebied.

Zichtbaarheid bij de Eredivisie

Met een extra focus op de mannelijke doelgroep was het idee om rond de start van het Eredivisie seizoen goed zichtbaar te zijn bij voetbalstadions. Bij de wedstrijden van PSV, Ajax, Feyenoord en Utrecht zijn extra slots ingezet op de grote impact schermen die bij de stadions lagen. Dit werd aangevuld met de schermen van CSDM. Via dit metronetwerk werden ook de uitingen van Pathé getoond op de weg naar het stadion toe.

Het Shell-netwerk

Voor nog meer impact werd ook het tanknetwerk van Shell ingezet. Mensen die ’s avonds bij Shell aan het tanken waren, kregen via het netwerk van CSDM de uiting van Fast X te zien. Op deze manier waren we op een relevant moment aanwezig, zodat ze eenmaal thuis voor de buis direct de film bij Pathé Thuis zouden gaan streamen.

Bereik en Impact op extra momenten

Het resultaat:
Bereik en Impact op extra momenten

Samen met Pathé Thuis hebben we een aangescherpte aanpak ontwikkeld, inclusief additionele en alternatieve locaties. Ondanks de timing (in de zomervakantie) hebben we dankzij de alternatieve inzet van DOOH extra bereik en impact weten te realiseren binnen de doelgroep. Dit heeft niet alleen geleid tot meer impressies en bereik, maar is ook nog kosteneffectiever gebleken in vergelijking met eerdere campagnes.