Development en online design voor Universiteit Leiden

Succesverhaal
Development en online design voor Universiteit Leiden

Voor goede samenwerking geldt dat het geheel meer is dan de som der delen. De Universiteit Leiden heeft als grote organisatie op online gebied zelf in veel in huis. Er is een eigen ontwikkelteam, uitgebreide redactie en forse marketingafdeling. Voor zaken waar geen kennis of kunde over is of waar gewoon even geen handen voor zijn, springt ZIGT regelmatig bij. Al meer dan vijftien jaar werken we met plezier en succes samen met de Leidse universiteit.

Drie platformen

Universiteit Leiden begeleidt studenten al vanaf het eerste jaar van de studie met oriëntatie op de arbeidsmarkt. ZIGT bouwde een platform waarop alle studenten van de instelling gestructureerd werken aan hun latere carrière: de Leiden University Career Zone. Studenten loggen in met hun LDAP-account, doen tests, verzamelen informatie, ontwikkelen skills en vinden er vacatures voor stages en startersbanen.

Omdat het platform goed werkte voor studenten, ontwikkelden we samen met de HR-afdeling van de universiteit een platform voor medewerkers waarop zij kunnen werken aan hun carrièreontwikkeling: het Career Platform.

Van heel andere orde is de RAF-applicatie die ZIGT ontwikkelde voor de Faculteit Rechtsgeleerdheid. In deze online applicatie worden publicaties van wetenschappers van op een ordelijke manier door collega-wetenschappers beoordeeld.

Websites

In de loop der tijd ontwikkelden een heel aantal websites voor de universiteit. Projecten die los staan van de in Bloomreach gebouwde corporate website pakken we steevast met liefde op. We noemen een paar voorbeelden. Op de website Leiden Law Skills vinden rechtenstudenten wat ze aan vaardigheden opdoen tijdens de studie. We ontwikkelden de communicatie-toolkit Let’s connect. En ook de website van de Hortus Botanicus maakten we. Het jaarlijkse congres (en internationale pleitcompetitie) voor International Air Law informeert de wereldwijde luchtvaartrecht-community, organiseert inschrijvingen en deelt documenten via een ZIGT-website.

Online huisstijl

Een aantal jaren gelden was universitaire website aan vernieuwing toe. Aan het interne universitaire ontwikkelteam was het de taak om de veelsoortige informatie voor de verschillende doelgroepen op een goede manier te ontsluiten. Op basis van ervaring, kennis en onderzoek maakten zij een nieuwe opzet.

De nieuwe website moest een waardig visual design krijgen. In een aantal door ZIGT gehoste workshops onderzochten we wat er voor goeds binnen het universitaire web lag en wat er vooral moest verdwijnen. We bekeken wat er mogelijk en wenselijk was. Op basis van de resultaten gaven we een set templates vorm. Deze templates legden de basis voor een online huisstijl.

Trots

Het resultaat:
Trots

In vijftien jaar ontwikkelden we drie online platformen, een heel aantal websites en een online huisstijl. Steeds opnieuw weet Universiteit Leiden ons te vinden en dar zijn we trots op.