Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Digihulp
  1. Home
  2. Cases
  3. Digihulpnl de website waar je terecht kunt als je er digitaal niet uitkomt

Case Digihulp.nlDigihulp.nl: dé website waar je terecht kunt als je er digitaal niet uitkomt

  • Design & Technology
  • Retail

Onze samenleving is in hoge mate gedigitaliseerd. En toch zijn de volgende feiten waar: 2,5 miljoen Nederlanders vinden het moeilijk om te werken met digitale apparaten zoals computer en smartphone en ongeveer evenveel mensen kunnen niet zelfstandig hun bankzaken online regelen. Het is zelfs zo dat 1,2 miljoen Nederlanders nog nooit internet gebruikt hebben (zie onderaan het artikel voor de bronnen). Als we willen dat iedereen meedoet, is er dus werk aan de winkel.

 

Alliantie Digitaal Samenleven

Digitale inclusie is een ingewikkelde opgave. Dat vraagt om de gezamenlijke inzet van meerdere partijen. Daarom bundelen de overheid, maatschappelijke organisaties, bedrijven en ervaringsdeskundigen hun krachten in Alliantie Digitaal Samenleven.

Eén van de vele projecten van de Alliantie is de website Digihulp.nl. Op deze website kun je gratis terecht als je er niet uitkomt met je computer, e-reader, mobiel of tablet. Je kunt bellen, whatappen en mailen met vragen over bijvoorbeeld wifi die niet werkt, inloggen met DigiD of het plaatsen van een Marktplaatsadvertentie.

Bijzondere doelgroep

ZIGT ontwikkelde Digihulp.nl. De opdracht was om een supergebruikersvriendelijke website te maken. ZIGT heeft door haar samenwerking met Stichting Lezen en Schrijven ervaring met het bouwen voor mensen die niet goed kunnen lezen, schrijven of rekenen. Maar nu moesten we een website vormgeven voor mensen die niet goed met digitale middelen zijn. We ontwikkelden een prototype en dat testten we op de doelgroep. Uit de test kwam waardevolle informatie die we meenamen in de definitieve versie van de website.

Naast supergebruikersvriendelijk, moest de website ook enorm digitoegankelijk zijn, ook mensen met een beperking of handicap moeten hem gewoon goed kunnen gebruiken. Digihulp.nl voldoet dan ook helemaal aan de norm voor digitoegankelijkheid WCAG 2.1 en kreeg natuurlijk Status A.

Digihulp

Na livegang

In het najaar van 2023 ging de website live. Via verschillende kanalen werd aandacht aan de website besteed. Verder is hij goed vindbaar via zoekmachines. Digihulp.nl wordt goed gebruikt en we zien het gebruik toenemen. Josanne Ganzevles, programmamanager Alliantie Digitaal Samenleven, zegt erover: “De digihulplijn is booming. In korte tijd gingen we van 500 calls naar 3000 calls per maand. De website draagt daar zeker aan bij.”

Naar Digihulp.nl

Bronnenlijst

Digitale overheid
DNB

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij
  • Over ZIGT
Contact

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Streaming

Amazon en Netflix bundelen krachten binnen streaming-advertising

11 september 2025
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Video digitale toegankelijkheid

Het belang van digitaal toegankelijke website

Video update
20 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap volgens ZIGT

De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap

Video update
05 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Teaser native ads artikel

Waarom zouden native ads onderdeel uit moeten maken van de mediamix?

Video update
11 juli 2025

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases
vlag

Campagne ‘De Bouw Maakt Het’ groot succes

  • Strategy & Insights
  • Retail
Flessen wijn

66% lagere kosten per advertentie-aankoop met de Dynamic Image Editor van Channable

  • Strategy & Insights
  • Retail
Afbeelding van eten bij Salsa Shop

Een nieuwe Salsa Shop is booming business

  • Paid media
  • Retail
peeze-logo

Peeze realiseert met compact budget en slimme keuzes een stijging in het aantal zoekopdrachten

  • Strategy & Insights
  • Retail
A65-thumbnail

Meedenken als fundament voor een succesvolle samenwerking

  • Strategy & Insights
  • Retail
header Qredits

Qredits: succes zit in meer dan krediet

  • Strategy & Insights
  • Retail
Leen Bakker

Leen Bakker verdubbelt aankopen met nieuwe Advantage+ Shopping campagne

  • Strategy & Insights
  • Retail
A68-thumbnail

Wie de boer niet kent…

  • Strategy & Insights
  • Retail