Het succes van verschillende doelgroepen aanspreken met Durexshop en Condoom.nl

Succesverhaal
Het succes van verschillende doelgroepen aanspreken met Durexshop en Condoom.nl

Condoom.nl en Durexshop.nl zijn twee erg populaire webshops. Beide hebben ze hun eigen specialiteiten; zo heeft Condoom.nl een eigen lijn en verkoopt Durexshop.nl uiteraard enkel Durex. De een zo divers mogelijk, de ander een specialist. Als ZIGT zijn we zijn al heel wat jaren betrokken bij deze webshops en vertellen we je graag hoe we structurele groei voor condoom.nl en Durexshop realiseren.

UITDAGING

De markt voor condooms is ontzettend groot. Je kunt je voorstellen dat de producten veelal op dezelfde manier worden aangeboden: discreet, anoniem en snel bezorgd. Bij veel mensen draait het dus niet om het merk zelf en juist daarom is binding met het merk zo lastig. De lage loyaliteit is een flinke uitdaging voor beide bedrijven.

Durexshop en Condoom.nl zijn elkaars vrienden en vijanden. Het is een uitdaging om niet te maken te krijgen met een stevige prijsconcurrentie onder elkaar. Toch willen we uiteraard structurele groei voor condoom.nl en Durexshop, en niet een van beiden.

OPLOSSING

Bij beide webshops wordt de focus voornamelijk gelegd op Google Ads en Google Shopping. Op deze manier kan de data goed worden geanalyseerd. Om bij beide merken verschillende doelgroepen aan te spreken moet er creatief om worden gegaan met advertentieteksten en campagnes. Zo had Condoom.nl een campagne met Bram Krikke om een jonge doelgroep aan te spreken.

Twee keer per jaar hebben we een sessie op locatie bij de opdrachtgever. Tijdens deze sessie staan we stil bij de resultaten van het afgelopen jaar. Ook kijken we met elkaar naar de nieuwe trends en ontwikkelingen op het gebied van advertising en bepalen wat we voor de merken kunnen betekenen. Uit deze sessie volgt een roadmap: een lijst met acties voor het komende halfjaar. Daarnaast is de sessie een moment om te evalueren.

Ook zijn we volop bezig met nieuwe dingen! We zien de potentie van andere kanalen en wilden daar graag mee aan de slag. Zo is het ons bijvoorbeeld gelukt om voor Condoom.nl social advertising te activeren met een maatschappelijke insteek. Omdat deze campagne door de keuring van Facebook is gekomen, hebben we nu de mogelijkheden om proactief onder de aandacht te komen bij een potentiële doelgroep

RESULTAAT

Jaar op jaar ligt de focus op structurele groei. We noemen dit ook wel always-on campagnes. Daarnaast zijn wij ook in the lead tijdens belangrijke actieperiodes zoals Black friday. Zo denken we bijvoorbeeld mee over de invulling van de actie, landingspagina en welke marketingkanalen we willen inzetten. Dit alles met één doel: een zo hoog mogelijk rendement behalen. En daar blijft het niet bij! In de toekomst zal er meer aandacht komen voor Condooms.be, het kleine zusje van Condoom.nl.