Het juiste zetje richting het plantaardige koelvak

Succesverhaal
Het juiste zetje richting het plantaardige koelvak

Bij ZIGT voeren we al meer dan een jaar campagne voor het plantaardige alternatief voor yoghurt van Abbot Kinney’s. Bij Abbot Kinney’s gelooft men heilig in plantaardige zuivelalternatieven. Het is duurzamer, diervriendelijk en gezonder dan zuivel geproduceerd door dieren. Het mag alleen wettelijk geen yoghurt heten, dus vandaar de wat omslachtige omschrijvingen -zoals plantaardig zuivelalternatief- in dit verhaal. Onderdeel van de campagne is een programmatic out of home campagne. Met digitale schermen in de supermarkten van Albert Heijn geven we de consument het juiste zetje richting het (plantaardige) koelvak.

 

POOH bij Albert Heijn

Hoe werkt dat precies. In 41 winkels van Albert Heijn hingen programmatic out of home schermen. Daarop was een advertentie te zien van het plantaardige ontbijtalternatief. Met de juiste call to action en animatie zodat de advertentie voldoende opvalt is er optimaal gebruik gemaakt van het medium. En niet zonder effect.

Leren en optimaliseren

Het was de eerste keer dat wij de inzet van POOH konden doen voor Abbot Kinney’s. Door de korte lijnen met Albert Heijn kregen wij een goed inzicht in de resultaten van de campagne en wat deze manier van adverteren dus oplevert voor Abbot Kinney’s. En de cijfers logen er niet om. Met de POOH campagne zijn bij 41 winkels de volgende resultaten behaald t.o.v. de controle-winkels waar geen POOH werd ingezet:

  • 21% sales uplift
  • 15% category share uplift (aandeel van Abbot Kinney’s in de categorie Vers Plantaardig)
  • 60% nieuwe klanten

Deze cijfers kwamen tot stand doordat we onze eigen data konden combineren met die van Albert Heijn. Zo werd het percentage nieuwe klanten bijvoorbeeld gemeten aan de hand van de bonuskaartgegevens van Albert Heijn-klanten.

Van 6 tot en met 12 december (week 49) staat de volgende promotie gepland bij Albert Heijn. Dan hopen wij op net zulke mooie cijfers