Meer mensen knettervers eten dankzij datagedreven groei

Succesverhaal
Meer mensen knettervers eten dankzij datagedreven groei

Weten waar je eten vandaan komt wordt steeds belangrijker. Niet alleen is de afkomst van belang, ook de mate van aandacht voor mens, dier en omgeving spelen een crucialere rol in de keuze voor een afnemer. Het is de missie van Crisp om beter eten voor meer mensen mogelijk te maken. Via de app kunnen alleen producten worden gekocht van leveranciers die Crisp zelf kent, die geproefd zijn voor een garantie op de hoogste kwaliteit én die een eerlijke prijs hebben. Een concept wat aanslaat in de markt en waar veel potentie in zit om verder uit te bouwen. In het najaar van 2021 kwam Crisp bij ZIGT, met een duidelijk doel: Crisp verder laten groeien.

Een merk laten groeien is één, maar tegelijkertijd moeten de orders ook blijven binnen komen en in aantallen groeien. Daarom was een aanpak nodig waarbij enerzijds gebouwd kon worden aan de naamsbekendheid van het merk, maar wat ook direct effect laat zien op app installs. TV was hiervoor de logische keuze, het is nog steeds hét kanaal om een groot publiek te bereiken en om merken te bouwen.

De eerste campagne bleek gelijk een succes, het aantal downloads en eerste bestellingen groeiden snel.

Meten is weten

Wat het verhaal van Crisp zo tof maakt is het feit dat alle TV-data gekoppeld zijn aan de data van Crisp. Met deze inzichten worden de TV campagnes geoptimaliseerd naar een mix die de hoogste bijdrage levert aan de belangrijkste KPI’s; app installs.

Media sausje

Zoveel inzicht en zoveel data heeft voor- en nadelen. Grote voordeel is dat we een heel goed beeld hebben van de effectiviteit van TV naar de performance van Crisp. Maar de keerzijde hiervan is dat het verleidelijk is om ons te verliezen in de optimalisaties op basis van performance en de randvoorwaarden die we aan een effectieve TV campagne stellen vergeten. Daarom is de samenwerking tussen Crisp en ZIGT intensief om ervoor te zorgen dat we best of both worlds hebben. Een effectieve campagne op o.a. bereik en contacten én o.b.v. performance.

Relevantie

Naast planning op performance en media hebben we nog een derde belangrijke pijler in de mix, namelijk relevantie. Een zeer essentiële pijler om te zorgen dat ook het merk verder wordt uitgebouwd. De inkoop van TV in verschillende vormen (spot en billboards) wordt bepaald op basis van relevantie/umfeld. De match tussen een programma en een uiting van Crisp moet 110% zijn. Dat betekent een match op voeding, duurzaamheid, maatschappelijke verantwoordelijkheid, etc. Zorgvuldig wordt handmatig geselecteerd welke programmering/zenders het beste passen bij het merk.

We kunnen spreken van een succesvolle combinatie want Crisp is behoorlijk gegroeid het afgelopen jaar. En met de vele ambities en plannen zien we deze groei alleen maar verder stijgen!