Social media als sleutel naar 2 doelgroepen

Case
Social media als sleutel naar 2 doelgroepen

Wellantcollege biedt vmbo en mbo opleidingen op in totaal 27 vestigingen in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. Wellantcollege onderscheidt zich door kleinschalig onderwijs, met persoonlijke aandacht. Er is daarnaast veel aandacht voor duurzaamheid, ondernemerschap en internationalisering.

De opdracht

Zoveel mogelijk zichtbaarheid en aanmeldingen voor de open dagen in januari en november. Uitdaging hierbinnen is dat er twee doelgroepen zijn die beiden met een eigen tone-of-voice benaderd dienen te worden. Naast de potentiële studenten zijn de ouders (beïnvloeders) een belangrijke doelgroep.

Onze oplossing

Focus op digital met social media als sleutel naar beide doelgroepen. Binnen de social media kanalen zijn beide doelgroepen bereikt in hun vertrouwde omgeving met een voor hen relevante boodschap. Voordeel van de inzet van deze kanalen is dat er op kosten efficiënte wijze een hoog bereik kan worden gerealiseerd. Er kan worden getarget op basis van regio, interesses en leeftijd.

Doordat de doelgroep ‘ouders’ het meest actief is op Facebook hebben we ervoor gekozen de volledige communicatie voor deze groep via dit platform in te zetten.
De jongere doelgroep is uitermate goed te bereiken middels Snapchat en Instagram. Met Instagram is retargeting toegepast als extra trigger om zoveel mogelijk aanmeldingen voor de open dagen te realiseren. Daarnaast is er voor de campagne een aparte landingspagina gemaakt inclusief aanmeldmodule.

Slimme aanvulling in de vorm van WiFi targeting

Als extra aanvulling zijn we creatief omgegaan met de mogelijkheden. Dankzij targeting op WiFi netwerken van vmbo scholen kon de doelgroep in de schoolomgeving bereikt worden.

3% meer opkomst vanuit aanmeldingen in 2019 ten opzichte van de open dag in november 2018

Het resultaat:
3% meer opkomst vanuit aanmeldingen in 2019 ten opzichte van de open dag in november 2018

Op naar een succesvol nieuw schooljaar!