Online marketingcampagnes voor Boer Staphorst

Succesverhaal
Online marketingcampagnes voor Boer Staphorst

Boer Staphorst, dé grootste woonbeleving! Een uniek familiebedrijf dat inmiddels 65 jaar bestaat. We zijn een bouw- en woonwarenhuis waar u alles vindt voor het creëren van een optimaal wooncomfort en het ultieme thuisgevoel. Beleef bij ons volop bouw- en woonplezier in een winkelomgeving van maar liefst 22.000 m².

De uitdaging

Sinds oktober 2019 werken wij samen met Boer Staphorst aan hun online marketingcampagnes. Boer Staphorst heeft een enorm breed en diep assortiment. Je kunt er terecht voor een nieuwe keuken en een bankstel, maar ook voor gereedschap en klusspullen. De grootste uitdagingen zijn dan ook het verkrijgen van kwalitatieve bezoekers in de winkel en het verkopen van artikelen via de webshop.

Naast online sales (in de webshop), genereren van leads (afspraken voor bijvoorbeeld de keukenafdeling) is een belangrijk onderdeel de naamsbekendheid en zichtbaarheid in een grote straal rondom Staphorst.

Onze aanpak

Onze samenwerking zijn we gestart met het bepalen van een aantal stappen, die noodzakelijk zijn om te komen tot goede online marketingcampagnes.

Stap 1: Data & Analytics

Als eerste zijn we gestart met een traject om Google Analytics goed in te richten en de website door te meten met Google Tag Manager. Zo hebben we onderscheid gemaakt tussen de diverse conversiepunten die er zijn op de site; van het maken tot een afspraak met een keukenadviseur tot het inschrijven op de nieuwsbrief en het bezoeken van de contactpagina.

Deze conversies zijn op de juiste manier in Analytics ingericht en gebruikt als basis voor het afrekenen van de Google Ads campagnes waarin we onderscheid maken tussen harde conversies (afspraken en bestellingen), soft conversies (nieuwsbrief inschrijvingen, contactpagina bekeken) en winkelbezoeken (zogenaamde Store Visits van Google).

Stap 2: SEA & Social

Nadat de basis goed stond zijn de Google Ads campagnes aangepakt, met als focus het verhogen van het aantal non-branded conversies (dus afspraken waarbij de zoeker de naam van ‘Boer Staphorst’ nog niet kende). Om ook de webshop meer te pushen, zijn er Google Shopping campagnes opgezet om de online verkopen te verhogen.

Daarnaast zijn we structureel zichtbaar op diverse social kanalen zoals Facebook, Instagram en Pinterest.

Stap 3: SEO-Traject

Begin 2020 is er een SEO-traject opgestart om de organische vindbaarheid van Boer Staphorst te verbeteren. Met het oog op de lancering van de nieuwe website eind 2020 is er een nieuwe site-structuur bepaald. Maar ook nu al optimaliseren we maandelijks de bestaande content, voegen we pagina’s toe en crawlen we de website om fouten op te lossen en de ervaring van gebruikers te verbeteren.

Stap 4: Conversie optimalisatie

In maandelijkse meetings beoordelen we het gedrag op belangrijke landingspagina’s, doen we suggesties voor het verbeteren van deze pagina’s en testen we de verbetering van deze wijzigingen.

Korte lijntjes

Om de samenwerking zo goed mogelijk te stroomlijnen, werken we regelmatig in-house bij de klant om de resultaten te bespreken en nieuwe plannen te maken. Daarnaast bespreken we maandelijks de resultaten van de afgelopen maand aan de hand van de in Google Data Studio opgezette rapportage en bepalen we de focus en kansen voor de komende maand.

Boer Staphorst over Pure

Met zelf al de nodige kennis in huis is dit precies waar we naar zochten. De specialisten van Pure staan voor je klaar, zijn proactief ingesteld, komen regelmatig op locatie langs en kunnen snel schakelen wanneer dit nodig blijkt te zijn. Met resultaatgerichte campagnes en laagdrempelige communicatie is de samenwerking met Pure er zeker één die ik zou aanraden!

“De specialisten van Pure staan voor je klaar.” Erik Wielink Marketingmanager