Samenwerking met Optima Villas werpt zijn vruchten af

Succesverhaal
Samenwerking met Optima Villas werpt zijn vruchten af

Uitdaging

Maart 2021 namen wij het account van Optima villas over. Het doel was duidelijk: meer boekingen en efficiëntere besteding van het budget. De start werd al snel ingewikkeld voor ons vanwege de opkomst van COVID-19, maar toch hielden we vol en bleven we vertrouwen in onze nieuwe setup.

Een groot gedeelte van onze aanpak is via Google Ads. Voordat we zomaar aan de slag gingen, hebben we eerst gekeken naar wat er al live stond. Welke impact had dat? Wat werkte er wel en wat werkte er niet?

Oplossing

Allereerst zijn we op zoek gegaan: we keken welke keywords eerder al werkten. Daarnaast gingen we testen door een vrij uitgebreide setup live te zetten. Uiteindelijk kijken we uiteraard naar het resultaat.

We bleven bij de kern

Het is belangrijk om te onderscheiden waar volume op zit. Op basis van de data die binnenkomt ga je vervolgens selecteren. We zagen bijvoorbeeld dat er niets binnenkwam op ‘house to rent’, maar op ‘villas’ liep het storm. Dit was een interessante les voor ons: uiteindelijk is het het best om dicht bij de kern te blijven.

Optima Villas bevindt zich in de vakantiebranche in een soort niche, namelijk villaverhuur. Dit betekent dat we op een bepaalde selectie zoekwoorden altijd gevonden willen worden.

Uiteraard zijn er ook altijd andere aanbieders. Je moet heel goed nadenken en bepalen welke zoekwoorden werken en waar je het budget op gaat uitgeven. Het vertoningsaandeel moet zo groot mogelijk worden: dit betekent dat je, van alle aanbieders, het meest zichtbaar moet zijn bij bepaalde zoekwoorden.

Naast search in Google Ads doen we ook Facebook ads voor Optima villas. In het begin deden we vooral remarketing, wat al aardig aansloeg. Vervolgens zijn we de setup in Facebook gaan uitbreiden naar see, think, do, care, waardoor daar ook sprake is van een funnel.

Resultaat

Gaandeweg zien we dat onze aanpak zijn vruchten afwerpt. Vanaf september 2021 zijn er ongeveer 400 boekingen gerealiseerd, waarvan de helft uit Google Ads kwam! Daarnaast zagen we ook dat Facebook heel wat boekingen binnenhaalde. De ROAS is erg gezond en we kunnen met trots zeggen dat er ruimte is om op te schalen!

Wat ook erg waardevol is voor Optima villas is de data die we voor hen verzamelen. Dankzij ZIGT hebben ze nu veel meer gestructureerde inzicht in budgetten, betere maanden en andere relevante pieken.