LinkedIn afbeelding en post formaten 2021
30-04-2021

LinkedIn afbeelding en post formaten 2021

Wat zijn nu ook alweer de afmetingen van een LinkedIn post? Of hoe zat het met de afbeeldingsformaten? Een van die vragen zal je ongetwijfeld op dit moment hebben. Heel vervelend, als je afbeeldingen of een post op LinkedIn zo goed mogelijk uit de verf wilt laten komen en je niet weet welk afbeelding formaat je moet aanhouden. Daarom vind je hieronder overzichtelijke alle post en afbeelding formaten van LinkedIn in 2021!

Waarom de aanbevolen formaten gebruiken?

Mocht je twijfelen of je de afbeeldingen en post formaten echt nodig hebt? Logisch, natuurlijk kan je ook zonder deze formaten gewoon een afbeelding gebruiken. Soms is het zelfs voor het overkomen van het beeld beter om er van af te wijken. Ben je niet gebonden aan een bepaalde afmeting, dan is het handig om deze formaten aan te houden. Bij deze een paar redenen waarom het slim is je materiaal aan te passen.

  • Je maakt de meeste impact met mooie afbeeldingen die tot hun recht komen
  • Je voorkomt dat afbeeldingen niet passen
  • Je zorgt dat afbeeldingsmateriaal bruikbaar is op de lange termijn
De afbeeldingen kunnen als PNG of JPG bestanden geüpload worden. Hieronder vind je per categorie de aanbevolen formaten.

Afmetingen LinkedIn Post:

  • Post of update afbeelding: 1200 x 627 pixels
  • Post met link: 1200 x 627 pixels
  • LinkedIn Story: 1080 x 1920 pixels

Afmetingen LinkedIn Advertentie:

  • Gesponsorde content advertentie: 1200 x 627 pixels
  • Carrousel advertentie: 1080 x 1080 pixels
  • Tekst advertentie: 100 x 100 pixels
  • Dynamische advertentie (bedrijfslogo):  100 x 100 pixels
  • Gesponsorde InMail advertentie: 300 x 250 pixels

Afmetingen voor LinkedIn profielpagina’s:

  • Profielfoto: 400 x 400 pixels
  • Omslagfoto:  1584 x 396 pixels

Afmetingen voor LinkedIn bedrijfspagina’s:

  • Logo: 300 x 300 pixels
  • Omslagfoto: 1128 x 191 pixels

Disclaimer

Het gaat hier om de aanbevolen formaten. Natuurlijk is het belangrijk om te controleren hoe afbeeldingen op verschillende beeldschermformaten en apparaten tot hun recht komen. Zijn er bijvoorbeeld veel mobiele gebruikers onder de doelgroep die je probeert te bereiken, bekijk dan ook hoe de afbeeldingen op mobiel overkomen. Maar dat wist je ongetwijfeld ook wel 😉