Ontmoet Programmatic Campaign Manager Thijs

Ontmoet Programmatic Campaign Manager Thijs

Stel jezelf even voor

Hoi, ik ben Thijs, 24 jaar en woon in Den Haag. Na mijn studie Commerciële Economie in Leiden, gevolgd door een klein jaar reizen in Australië ben ik uiteindelijk bij ZIGT terecht gekomen, waar ik nu een kleine twee jaar werk.

Wat doe je bij ZIGT?

Ik ben binnengekomen in een soort duo-functie: Digital Media Planner in combinatie met Programmatic Campaign Manager. Waar een Digital Media Planner zich vooral bezighoudt met klantcontact en projectmanagement over verschillende disciplines, zit een Programmatic Campaign Manager meer ‘aan de knopjes’. Na een klein jaar heb ik besloten om mij volledig te gaan focussen op de functie Programmatic Campaign Manager. Ik houd mij dus vooral bezig met het opzetten, monitoren, optimaliseren en evalueren van alle programmatic campagnes. Dit gaat over verschillende advertentie vormen: video (bijvoorbeeld YouTube of RTLXL), display (bijvoorbeeld advertenties op nu.nl), audio (bijvoorbeeld Spotify of Soundcloud), Digital Out of Home (alle digitale buitenschermen langs de snelweg, in de stad, sportschool of supermarkt bijvoorbeeld) en Retail media (bijvoorbeeld advertenties / gesponsorde producten op we websites van Albert Heijn en Jumbo). Heel divers dus!

Wat drijft je?

Wij werken in een vakgebied dat constant doorontwikkelt en nieuwe mogelijkheden biedt. Nu ik mij de laatste tijd ook steeds meer mag bezighouden met het schrijven van strategieën, ben ik constant op zoek naar het leveren van toegevoegde waarde voor onze klanten, bijvoorbeeld met het testen van nieuwe kanalen, technologieën en/of creaties. Het feit dat het vakgebied constant in ontwikkeling is, betekent ook dat wij scherp moeten blijven en ook onszelf continu moeten blijven uitdagen en ontwikkelen. Om dan tijdens/na een campagne te zien dat een strategie goed uitpakt, toegevoegde waarde biedt en dus de klant tevreden is: dat drijft mij!

Hoe zit het met ZIGT?

Ik lees wel vaker ‘Freedom to Grow’ terug in de berichtgeving van ZIGT. Kracht van herhaling zullen we maar zeggen. Voor ZIGT is het ook écht van toepassing. Naast dat wij de groei voor onze klanten willen maximaliseren, is er ook zoveel aandacht voor persoonlijke groei en vrijheid om een keuze te maken in wat voor richting je wilt opgroeien. Naast dat ZIGT een superfijne werkgever is voor je eigen ontwikkeling, worden er ook nog wel eens uitjes, (super)borrels en andere evenementen georganiseerd. Dat kan ik als lid van de feestcommissie zeker beamen.

En je toekomst?

Die ligt voorlopig nog bij ZIGT. Ik denk dat we ZIGT-breed maar zeker ook als Programmatic team al mooie stappen hebben gezet de afgelopen periode. Aan ons de taak om ons te blijven ontwikkelen en uit te dagen met het constant veranderende medialandschap. Ook mijn persoonlijke groeipad is uitgestippeld, waar ik nog voldoende groeiperspectief zie binnen ZIGT.