Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
Ida
  1. Home
  2. Verhalen
  3. Ontmoet data specialist ida

Ontmoet Data Specialist Ida

Stel jezelf even voor

Ik ben Ida, ik ben 26 jaar en woon in Haarlem. In juni 2023 heb ik mijn master Finance aan de Vrije Universiteit Amsterdam afgerond. Echter kwam ik er tijdens mijn master achter dat de Finance wereld niet helemaal mijn wereld was en daardoor ben ik verder gaan zoeken. Uiteindelijk ben ik bij ZIGT terecht gekomen.

Wat doe je bij ZIGT?

Ik werk als Data Specialist. Binnen ons team zorgen we ervoor dat alle verzamelde campagnedata wordt verwerkt en vervolgens inzichtelijk wordt gemaakt in een dashboard. Als bijvoorbeeld een campagne via Facebook wordt uitgevoerd, levert dit gegevens op over hoeveel mensen de advertentie hebben gezien en hoeveel mensen erop hebben geklikt. Deze data verwerken we met behulp van onze systemen en presenteren we vervolgens in de dashboards voor klanten of collega’s. Zo kunnen zij de resultaten van de campagnes bekijken en monitoren.

Met welke ambitie heb je bij ZIGT gesolliciteerd?

Toen ik afstudeerde, vond ik het erg lastig om echt te bedenken wat ik wilde gaan doen. Ik wist wel dat de financiële wereld niet mijn plek was en ben daarom verder gaan zoeken. Per toeval zag ik de vacature voor Data Specialist bij ZIGT en ik werd hier meteen enthousiast van. De wereld achter campagnes en reclames heb ik altijd al interessant gevonden. Daarnaast biedt de functie een mooie combinatie tussen werken met data en het contact met klanten en collega’s.

Wat heeft je verrast in de functie van Data Specialist?

Het verbaast me dat er zoveel verschillende platformen zijn waarop campagnes worden gedraaid. Ik had bijvoorbeeld nooit gedacht dat een platform als Pinterest nog steeds actief wordt gebruikt voor campagnes. Daarnaast heb ik me ook verbaasd over de hoeveelheid verschillende soorten variabelen die worden verzameld en bekeken naar aanleiding van een campagne.

Hoe heb jij Freedom to Grow ervaren?

Ik kom zelf zoals eerder benoemd uit de financiële kant en ik heb daarin wel met data moeten werken, maar heb toch geen volledige achtergrond in de data. Daarnaast had ik ook nog geen ervaring met tools zoals Power BI toen ik hier kwam werken. Toch kreeg ik binnen ZIGT de ruimte om dit allemaal te leren en me hierin te ontwikkelen en dat is iets wat ik enorm waardeer!

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij10
  • Over ZIGT
Contact

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Swapfiets: nieuw design resulteert in stijging abonnementen

  • Design & Technology
  • Strategy & Insights
  • Branding

Development van online bloemenplatform

  • Design & Technology
  • Branding
Afbeelding van Milwaukee boor

Milwaukee is jarig en trakteert

  • Design & Technology
  • Paid media
  • Branding
Digihulp

Digihulp.nl: dé website waar je terecht kunt als je er digitaal niet uitkomt

  • Design & Technology
  • Retail
A57-thumbnail

Hoe krijg je Vakanties.nl tussen de oren van de consument?

  • Design & Technology
  • Branding

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Header mediabureau keuze

Welk type mediabureau past bij jouw merk? Zo maak je de juiste keuze

Nieuws
04 juni 2025
Teaser Shein en Temu

Waarom Temu, Shein en Alibaba de Europese consument slim verleiden en wat wij daarvan kunnen leren

Nieuws
14 mei 2025
Teaser Ienie mienie onderzoek

Iene Miene Media 2025: hoe vinden ouders balans tussen jonge kinderen en digitale media

Nieuws
08 mei 2025
Twee mensen kijken tv

TV is niet dood: de rol van alle vormen van TV in een veranderend medialandschap

Nieuws
24 april 2025