EUclaim strijdt voor de rechten van vliegtuigpassagiers

Succesverhaal
EUclaim strijdt voor de rechten van vliegtuigpassagiers

Sinds 2007 strijdt EUclaim voor de rechten van vliegtuigpassagiers. Het bedrijf helpt passagiers bij het krijgen van een vergoeding. Met ruim 22.500 rechtzaken en meer dan 123 miljoen euro aan vergoedingen is EUclaim één van Europa’s marktleiders.

Het ontstaan en het succes van EUclaim komt voort uit een uitgebreide en zelf ontwikkelde database. In de database worden dagelijks 13 miljoen vlucht, weer- en nieuwsgegevens geanalyseerd. EUclaim is actief in meerdere Europese landen.

Onze aanpak

Met het aanpakken van traffic kanalen zoals zoekmachine-optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA) werd een vliegende start gemaakt. Data was hierbij leidend en nauwe samenwerking met het datateam van EUclaim was dan ook essentieel. Door het continue optimaliseren van deze traffickanalen is een zeer winstgevende en groeiende online marketing strategie gerealiseerd.

Het team van EUclaim groeide in de afgelopen jaren ook qua personele bezetting. Hierbij heeft ZIGT diverse online marketingtrainingen op maat gegeven. Daarnaast is samen met ZIGT een team opgezet dat gericht is op het verbeteren van het conversiepercentage. Met een doorlopend testtraject hebben we in de afgelopen jaren forse conversiewinst weten te behalen.

Hendrik Noorderhaven

CEO EUclaim

“Eind 2012 zijn we door bestaande netwerken met elkaar in contact gekomen. Sinds die ontmoeting is ons bedrijf niet meer hetzelfde. Social media, SEO, SEA, beoordelingssites, Twitter en blogs: ZIGT heeft ons bedrijf op de digitale kaart gezet. Er is geen weg terug. ZIGTheeft onze mensen getraind en in het diepe gegooid. En de resultaten mogen er zijn!”

“Ze hebben ons bedrijf op de digitale kaart gezet. Er is geen weg terug.