Nederland massaal op bezoek tijdens de ‘Dag van de bouw’

Succesverhaal
Nederland massaal op bezoek tijdens de ‘Dag van de bouw’

De ‘Dag van de bouw’ is een dag waarop bouwlocaties door heel Nederland hun bouwhekken openstellen om mensen kennis te laten maken met de positieve aspecten en de maatschappelijke betekenis van de bouw en infra. Bouwend Nederland is dé branchevereniging voor bouw- en infrabedrijven en initiatiefnemer en organisator van deze dag. Dit jaarlijkse evenement werd dit jaar op zaterdag 17 juni voor de zestiende keer georganiseerd. Jong en oud kon op deze dag ontdekken wat er allemaal komt kijken bij het bouwen van onder andere huizen, wegen, ziekenhuizen, sluizen, dijken en stations.

Imagocampagne ‘De bouw maakt het’

Deze campagne is onderdeel van de imagocampagne ‘De bouw maakt het’. Steeds meer mensen zien in hoe belangrijk de bouw is. En daar zijn we trots op! De bouw en infra heeft alles in huis om betaalbaar, duurzaam en energiezuinig te wonen en te werken. Te verblijven of te recreëren. En om te zorgen dat iedereen zich overal naartoe kan blijven verplaatsen. Of dat over de weg, het water of het fietspad is. Niemand kan zonder de bouw, want Nederland is nog niet af.

De doelstelling van deze campagne was om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van het bestaan van deze dag en uiteraard om mensen te enthousiasmeren om één van de locaties te bezoeken.

Kosten efficiënt bereik binnen korte tijd

Om op een efficiënte manier een groot aantal mensen in korte tijd te informeren over de datum en details van de ‘Dag van de bouw’, hebben we gebruikgemaakt van radio als communicatiemiddel. Met de enthousiaste stem van Jeroen Kijk in de Vegte hebben we mensen opgeroepen om een kijkje te nemen op www.dagvandebouw.nl. Daar konden ze ontdekken welk project er bij hen in de buurt plaatsvond. De campagne werd ongeveer twee weken voor de ‘Dag van de Bouw’ gelanceerd en om een brede doelgroep te bereiken, kozen we voor een brede zendermix. We hebben ook Spotify Audio toegevoegd om specifiek de jongere doelgroep te bereiken en te profiteren van de luisterkracht van digitale audio.

Stijgende temperaturen & aantal bezoeken

Het resultaat:
Stijgende temperaturen & aantal bezoeken

Het was warm, maar succesvol! In totaal hebben, na de opening door minister Hugo de Jonge, ondanks het warme weer maar liefst 56,5 duizend mensen één van de 165 bouw- en infraprojecten bezocht. Variërend van nieuwbouw aan de A16 in Rotterdam tot de herinrichting van de N359 met drie ongelijkvloerse kruisingen in Friesland.

We hopen dat de bezoekers een positief beeld hebben gekregen over de bouw- en infra. We zijn nog niet klaar! Stay tuned …