Ontmoet Digital Media Planner Dominique
Stel jezelf even voor
Hoi! Ik ben Dominique, 25 jaar oud en woon in Rotterdam. Na het behalen van mijn bachelor Commerciële Economie aan de hogeschool van Rotterdam, heb ik een master Business Communication & Digital Media afgerond aan Tilburg University. Daarna ben ik een paar maanden wezen reizen in Zuidoost Azië en via een vriend bij ZIGT terecht gekomen, waar ik inmiddels een half jaar werk.
Wat doe je bij ZIGT?
Ik ben Digital Media Planner bij ZIGT. In deze rol ben ik verantwoordelijk voor de planning en het beheer van online campagnes. Ik fungeer als een projectmanager waarbij ik veel schakel tussen onze eigen specialisten, klanten en exploitanten. Als digital planner ben ik vanaf het begin tot het eind betrokken bij een campagne. Zodra wij een briefing ontvangen van een klant, schakel ik met onze specialisten om een mediaplan op te stellen. Zodra het plan door de klant wordt goedgekeurd, gaat de campagne live en zorg ik ervoor dat alles soepel verloopt, tot aan de evaluatie na afloop.
Met welke ambitie heb je gesolliciteerd bij een mediabureau?
De mediawereld is er een die nooit stilstaat; dit was iets wat mij van tevoren erg aansprak. Ook het snelle schakelen tussen verschillende klanten en campagnes sprak mij aan, waardoor geen dag hetzelfde is. Verder wilde ik mezelf vanuit mijn master verder ontwikkelen in de digitale media. In mijn functie als digital planner leer ik meer over social media, programmatic en search, waardoor ik alle aspecten van digitale media meepak.
Daarnaast vertelde die vriend die mij bij ZIGT heeft gebracht over de fijne werksfeer bij ZIGT. Binnen ZIGT heerst een open werksfeer waarbij iedereen elkaar kent. Er wordt veel samengewerkt in verschillende klantenteams en je krijgt ook veel ruimte om jezelf te ontwikkelen. Dat ZIGT daarnaast ook leuke werkborrels heeft is ook iets wat mij aansprak om hier te gaan solliciteren.
Wat heeft je verrast in de functie van Digital Media Planner?
Dat er veel stappen voorafgaan aan de advertenties die je bijvoorbeeld op Instagram of YouTube te zien krijgt, had ik van tevoren niet verwacht. Ook had ik niet verwacht dat ik zelf een grote rol zou spelen bij de lancering van een campagne. In mijn functie heb ik veel klantcontact en wat het leuk maakt, is dat elke klant anders is. Voor nieuwe klanten bij ZIGT houd ik hen op de hoogte door middel van regelmatige updates en neem ik ze echt mee in de werkwijze. Bij klanten die al langer aan ZIGT verbonden zijn, heb ik vaker contact over mogelijke optimalisaties en nieuwe ideeën. De afwisseling hiervan maakt het voor mij interessant. Wat ik ook grappig vind, is dat ik bepaalde merken of producten nog niet zo goed kende, maar nu zie ik reclames van deze merken voorbijkomen en denk ik: “Hey, dit is een klant van ons.”
Hoe heb jij Freedom to Grow ervaren? Heb je een concreet voorbeeld van hoe jij gegroeid bent?
Wat ik bij ZIGT merk, is dat ik veel ruimte krijg van mijn collega’s om zelf dingen uit te zoeken en uit te proberen. In mijn eerste maand ging er een campagne live waarbij ik al snel verantwoordelijkheid kreeg om zaken met de klant op te pakken. Toen dit goed ging, kon ik meer werkzaamheden oppakken bij andere campagnes.
Ook binnen het klantteam krijg ik steeds meer verantwoordelijkheid. Een voorbeeld hiervan zijn de eindevaluaties. Mijn taak is hierbij om de specialistische kennis zo duidelijk mogelijk over te brengen naar de klant. Eerst las en keek ik vooral mee met wat de consultant deed, maar nu kan ik zelf kritischer naar de input kijken en om feedback vragen bij de specialisten. Binnenkort ga ik ook voor het eerst een deel presenteren tijdens een eindevaluatie. Deze stappen helpen me om straks zelfstandig een eindevaluatie te kunnen uitvoeren, waardoor ik kan blijven groeien in mijn rol als Digital Media Planner.